هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

امپراطوری فرقه | تحلیل آغازین Assassin's creed Odyssey

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ جمعه, ۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۶ ب.ظ

تعداد ۱ رای مثبت و ۰ رای منفی

بعد از منتشر شدن دست‌پخت جدید یوبیسافت با نام Assassin's Creed Origins هیچکس انتظار اینرا نداشت که دوباره در سال بعد بازی دیگری از این سری ببینیم. اما در اویل سال 2018 رسانه های شایعه‌ساز گیمینگ کم کم دوباره شایعه هایی در خصوص اساسینز کردی بعدی به زبان ها انداختند. ابتدا که فقط بر سر مکان و اسم این بازی بحث میشد. که میتوان به  شایعه رخ دادن اتفاقات بازی در آسیا اشاره داشت. اما دقیقا چند روز و چند ساعت قبل از انتشار پستی توسط یوبیسافت که نام بازی بعدی اساسینز کرید را لو داده بود، جا‌کلیدی و تیشرتی با نام و لوگو این بازی لیک شد...حدود یک ماه پیش بود که یوبیسافت رسما کنفرانس خودش را در ساعت دوازده و نیم شب آغاز کرد که شاید ما واقعا انتظار چنین کنفرانسی را نمی‌کشیدیم. یوبیسافت شروع کرد به معرفی کردن بازی های خوب و بد، ساده و پیچیده. اما هنوز خبری از Assassin's Creed Odyssey، بازی دوازدهم از سری اساسینز کرید نبود. اوج فاجعه وقتی اتفاق افتاد که عکس‌ها و اطلاعات بازی یکی یکی داشتند لو میرفتند در حالی که یوبیسافت هنوز بازی را معرفی نکرده بود!! از عکس‌های لیک شده که اطلاعات زیادی را فاش میکرد گرفته تا حتی تریلر اصلی بازی!!! همه اینها تنها چند دقیقه مانده به معرفی بازی در کنفرانس یوبیسافت لو رفت. اما بهتر است وارد اصل موضوع شویم که این تریلر چه بود و چه چیز‌هایی را برای ما مشخص کرد. میتوانم به جرأت بگویم که سری اساسینز کرید به اوج بازخواهد گشت حتی بهتر از زمان سه گانه اتزیو آئودیتوره. بازی Assassin's Creed Odyssey یک شاهکار خواهد بود، یک شاهکار به تمام معنا. راستش را بخواهید دقیقا بعد از تجربه Assassin's Creed Origins میدانستم که یوبیسافت دیگر نمیخواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند، یوبیسافت میخواهد جان تازه‌ای به صنعت گیم بدهد، حتی فکر های خطرناک‌تری هم به ذهنم خطور کرد، اینکه یوبیسافت میخواهد یک شاهکار را بسازد! این روند موفقیت یوبیسافت و امید دادن‌ها تا اوایل سال 2018 با بازی Far Cry 5 ادامه پیدا کرد. بازی که کاری کرد ما امیدمان به بیدار شدن یوبیسافت چند برابر شود. تا همین چند هفته پیش که Assassin's Creed Odyssey معرفی شد. اما شاید بپرسید چرا و چجوری این بازی قرار است یک شاهکار شود؟ ابتدا به پیشرفت های موتور گرافیکی انویل‌نکست و گرافیک بازی اشاره میکنیم. اساسینر کرید اوریجینز یک بازی معمولی با گرافیکی خوب بود که جای پیشرفت درش دیده میشد. سوبیسافت دقیقا همینکار را انجام داد. اما قبل از اینکه به این امر پی ببریم تقریبا همه ما سکته ای خفیف تجربه کردیم‌! چرا؟! حتما شما هم عکس های لیک شده توسط سایت ها را که دور روز قبل از معرفی بازی در کنفرانس یوبیسافت منتشر شده بود را دیدید. در یکی از عکس ها مردی را مشاهده میکردیم که در حال پارو زدن روی دریا قرار دارد اما اگر به گرافیک و افکت کلی دریا نگاهی بندازید قطعا برق از سرتان میپرد! تقریبا با آن عکس افکت گرافیکی دریا ده برابر ضعیف تر از اوریجینز شده بود چیزی که حتی من راهم به استرس انداخت. تازه شباهت های عجیب این تصاویر به گیم‌پلی اساسینز کرید اوریجینز قطعا این فکر را در ذهنتان می‌انداخت که دوباره شروع شد... سوءاستفاده از گیمرها توسط یوبیسافت! این ذهنیت دقیقا تا قبل از معرفی بازی در ذهن من باقی ماند اما در ادامه متوجه شدم که در چه فکر غلطی به سر میبردم. گرافیک بازی اساسینز کرید آدیسی با آن نورپردازی دیدنی، سایه زنی خارق‌العاده، طراحی چهره عالی‌اش امید هارا در دل ما زنده کرد. امیدی که هرلحظه با دیدن تریلرهای بازی دلنشین‌تر و با دوام‌تر میشد... اما بهتر است بند تحلیلی گرافیک بازی را در همین جمله تمام کنم که گرافیک بازی اگر پیشرفتی نداشته باشد قطعاً پسرفت هم نخواهد داشت...ولی من فقط بخاطر گرافیک این بازی به تعریف و تمجید از این بازی نپرداختم و این پیشرفت عظیم و بزرگ گیم‌پلی هست که باعث این امر شده. یوبیسافت کاری را کرد که همه ما انتظار داشتیم انجام دهد. پیشنهادی که بارها و بارها توسط تحلیلگران گیمینگ مطرح شد. چیزی که رمز موفقیت پیشرفت، در آن قرار داشت. این کار، کاری نیست جز نگه داشتن قالب اصلی اساسینز کرید اوریجینز و اعمال تغییرات در آن. این یعنی با گیم‌پلی سرگرم کننده اساسینز کرید اوریجینز که پتانسیل پیشرفت داشت یوبیسافت میتواند بازی بهتر، کاملتر، و به یادماندنی تری را بوجود آورد. اما ایا یوبیسافت این کار را کرد؟ ده برابر بهتر از چیزی که انتظارش را داشتیم اینکار را انجام داد که در ادامه به چندتا از آنها اشاره میکنم :

یوبیسافت زاویه دوربین اسب سواری را از آن زاویه مسخره که لذت اسب سواری را کم میکرد به زاویه دوربین اسب سواری مشابه Assassins's Creed 2 تبدیل کرد. چیزی که همه ما آرزو داشتیم بالاخره تغییر کند که خب... خوشبختانه اتفاق افتاد. سازنده‌ها ضمن نگه داشتن قالب مبارزه اساسینز کرید اوریجینز، تغییراتی زیبا و جذابی را به فنون و گیم‌پلی مبارزه اضافه کردند. مثلا در درخت مهارت بازی میتوانید مانند جدیدترین نسخه سری  God Of War ، چهار فن اصلی یا به اصطلاح فینیشر خودتان را انتخاب کنید و بعد از آن خدا خدا کنید که فعال شن و با آن بتوانید دشمنانتون را به زیباترین شکل ها تار و مار کنید! لول در بازی کماکان وجود دارد به طوری که مثل همیشه اگر لول خود را با ارتقا دادن وسایل و تجهیزات بالا نبرید، قطعا موفق به کشتن سربازان قوی و قدرتمند این بازی نخواهید بود چون از جان و قدرت زیادی برخوردار هستند. زاویه دوربین تقریبا بازهم مشابه Assassin's Creed 2 است و کاملا متفاوت با اساسینز کرید اوریجینز! در AC Origins دوربین در پشت کمر بایک قرار داشت اما در آدیسی بیشتر بالای سر شخصیت اصلی دیده میشود. در هر صورت هر دو زاویه لذت بخش هستند اما بهرحال این زاویه نوستالژیک حس و حال بهتری را به ما منتقل میکند. جزئیات زیادی از پارکور بازی هنوز در دسترس نیست اما بنظر نمیاد که ناامید کننده باشد. سلاح هایی چون سپر و تیر و کمان در بازی همچنان دیده میشود که کاربرد هایشان همچنان بسیار است. شما میتوانید در حالی که سوار بر اسب هستید به عقب برگشته و به کسی که در حال دنبال کردن شماست تیری رها کنید. همچنین میتوانید مانند اوریجینز بر روی اسب به مبارزه با دشمنان بپردازید. سیستم جدیدی در بازی دیده میشود که دقیقا میتواند حس و حال جنگ های اسپارتان و آتن را به ما منتقل کند. در نسخه های پیشین توجه کمتری به نبرد های عظیم و گروهی تاریخی میشد اما در این نسخه شما باید در میان موج عظیمی از سربازان راه بروید و همچنین باید مواظب باشید که در میان پیدا کردن دشمن کسی بهتان حمله نکند. اما برسیم به مهم ترین تغییرات بازی که بیشتر در داستان بازی تاثیر میگذارد. داستان دیگر مربوط به بایک نیست و به قبلتر از آن ماجراها بازمیگردد، بازی به زمان جنگ اسپارتان ها در یونان باستان بازمیگردد و فعلا خبری از سه گانه بایک نیست. یکی از تغییرات بازی توانایی انتخاب شخصیت مونث و مذکر قبل بازی است. توانایی انتخاب یک شخصیت بین کاساندرا و الکسیوس. اشتباه نکنید، اینبار داستان با سیندیکیت فرق دارد. شما نمیتوانید در بین بازی بین شخصیت ها سوییچ شوید بلکه شما میتوانید در ابتدا شروع کردن بازی یکی از ایندو شخصیت را انتخاب کنید که ایده خوبی برای بازیبازان زن و مرد است. مثلا یک زن دوست دارد با شخصیتی مونث به بازی بپردازد که کاملا منطقی است. از دیگر تغییرات بزرگ بازی، توانایی انتخاب دیالوگ در بازی است. این ویژگی در تمام  سری اساسینز کرید غریب است اما حالا به واقعیت تبدیل شده است! چیزی که تمامی گیمرها آرزویش را دارند، که بتوانند بر داستان بازی تاثیر بگذارند. خوشبختانه یوبیسافت وابستگی داستان به این انتخاب ها را افزایش داده است. همچنین تنوع این انتخاب ها بسیار زیاد است. قطعا بعد از انتشار بازی در تاریخ 13 مهر 97 ما میتوانیم قشنگ دست‌پخت جدید یوبیسافت را بچشیم و نظر واقعی را در خصوص این بازی بیان کنیم اما من بعید میدانم که با بازی بد روبرو باشیم و انتظار یک بازی با متای حداقل بالای 80 را دارم. باید ببینم و بعد تعریف کنیم...

تعداد ۰ نظر برای این مطلب درج شده

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی