هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

زنان شکست خورده | چرا یوبیسافت نتوانست بازی خوبی برای اساسین های مونث درست کند؟

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۰۷ ق.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

از اولین نسخه سری اساسینز کرید که تحت نام Assassin's Creed 1 منتشر شده بود تا پنجمین نسخه سری یعنی Assassin's Creed 3 بازی با شخصیت زن در فرانچایز نداشتیم و تا حدود 5 یا 6 سال در همه نسخه ها شخصیت اصلی بازی از جنس مذکر بود... سرانجام یوبیسافت بازی را به اسم Assassin's Creed Liberation ساخت تا ما بتوانیم اولین تجربه مان را توسط یک شخصیت زن در بازی تجربه کنیم. اما به دلیل کم اهمیت بودن این نسخه و همچنین وقت نذاشتن روی ساخت بازی این بازی نتوانست از هیچ لحاظ مثل صداگذاری، داستان، گیمپلی، گرافیک و... یک شاهکار به حساب بیاید و یک شکست بزرگ برای یوبیسافت بود زیرا که در ابتدا این بازی در شکل یک DLC برای بازی AC3 بود و از همان ابتدا معلوم بود تخصصی شدن این نسخه اشتباه است و بدرد یک بازی از شماره های اصلی نمیخورد. داستان بازی درمورد شخصیتی بنام Aveline دنبال میشد زن دورگه ای که در کودکی مادرش را گم کرد و در ادامه برای مبارزه با نژاد پرستی تبدیل به یک اساسین شد. داستان بازی بد نبود اما همانطور که گفتیم کار نشدن روی بازی و اهمیت ندادن به آن موجب شد که این بازی یک بازی خوب برای یک شخصیت زن بحساب نیاید. همچنین ما نسخه های دیگری مثل Assassin's Creed China نیز داشتیم که داستان یک شخصیت زن بنام شائو جون را روایت میکرد. این بازی که از سه گانه Chronicles بود همانطور که میدانید یک بازی در زاویه دوربین دوم شخص قرار داشت که آزادی اختیار زیادی را در اختیار بازی باز قرار نمیداد. گیمپلی بازی تکراری و کسل کننده بود. داستان بازی هم چنگی به دل نمیزد. درکل این نسخه هم نتوانست یک بازی در حد و اندازه یک شخصیت زن برای جهان گیم و گیمرها باشد. بعد از آن بازی از یک شخصیت زن رفت تا سال 2015 و دهمین نسخه فرانچایز یعنی Assassin's Creed Syndicate. درست است که این بازی یک بازی کاملا مستقل برای شخصیت دوم قابل بازی که نامش ایوی فرای بود، نبود اما باتوجه به اینکه در یکی از اصلی ترین نسخه های سری بود بخوبی رویش کار شد و همانطور که میدانید توانست با برادر دوقلویش بنام جیکوب فرای یک داستان و تجربه خوب را برای گیمر به ارمغان بیارد و در کل نسبتا موفق ظاهر شد اما همانطور که گفتیم یک بازی مستقل در مورد یک زن نبود. در نهایت هم رسیدیم به نسخه آخر یعنی Assassin's Creed Origins. این بازی هم نمیشه گفت یک بازی مستقل برای یک شخصیت زن بود. 90 درصد بازی درمورد شخصیت مرد بازی یعنی بایک از سیوا دنبال میشود و تنها چند مرحله کوتاه کنترل آیا همسر بایک را در اختیار میگیرید که اصلا جذاب نیست.

اینکه چرا یوبیسافت در طول تاریخ فرانچایز Assassin's Creed نتوانست یک بازی بی نقص از یک اساسین زن بسازد دلایل خاص خودش را دارد. مثل علاقه نداشتن یوبیسافت به شخصیت اصلی مونث به دلایل مختلف و یا تلاش نکردن برای ساخت یک بازی خوب. شاید هم دلیل مشخصی ندارد اما این امر نشان میدهد به هر دلیلی که هست یوبیسافت علاقه ای به ساخت یک بازی در نقش یک شخصیت زن ندارد و بنظر هم نمیرسد تا چند سال آینده نیز چنین اتفاقی بیفتد و به وقوع پیوستن این موضوع میتواند یک چیز جدید و هیجان آور برای تمام اساسین گیمرهای جهان خواهد بود.

تعداد ۲ نظر برای این مطلب درج شده

Razor1911 میگوید:

🧡

ناشناس میگوید:

خب دیگه اون قدر هم تا موفق نیود

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی