شروعی برای فرقه | پیش نمایش عنوان AC : Origins
ارسال شده توسط محمدحسین در تاریخ شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ق.ظ
تعداد ۱ رای مثبت و ۰ رای منفی
سری Assassin’s Creed در نخستین روزهای عرضهاش چنان اوجی گرفت که بازیهای زیادی آرزو میکردند به جای آن باشند. این سری توانست با شماره های اول و دوم خود چنان انقلابی به پا کند که هیچ بازیای نتوانست مشابه آن را را تکرار کند. اما اوضاع به خوبی پیش نرفت و طی شمارههای بعدی بد و بدتر شد. هر کسی به عنوان گیمر دیگر تحمل یک عنوان تکراری از این سری را نداشت و با پیچیدن شایعات AC:Origins نیز هیچ واکنش خاصی نشان داده نشد. ولی اکنون که نمایش های بازی را دیدهایم و به اندازه کافی درباره آن اطلاعات جمع کردهایم، شکی نیست که این بازی اگر یکی از موفق ترین نسخههای سری نباشد، بیشک به یک شکست دیگر تبدیل نخواهد شد. عنوان جدید به غیر از تمام تفاوتهایی که با عنوان پیشین دارد، ویژگی خاصی را از عناوین ژانر های دیگر قرض گرفته است که باعث شده آن را به چشم یک بازی واقعی و حاوی ارزش تلقی کنیم.
ریشههای فرقه
انتخاب نام این بازی به عنوان Origins بی دلیل نیست. سازندگان قرار است در این بازی به ریشههای انجمن برادری اساسینها بپردازند و نحوه شکل گیری آن را توضیح دهند. Origins بدین معنا است که سازندگان قصد دارند همه داستانها و ریشههای این فرقه عجیب را شرح دهند و پشت پرده تمام ویژگیها و اعمال آنها را برایمان باز گو کنند. از لحاظ زمانی، بازی جدید حتی از قدیمی ترین نسخه این سری یعنی قسمت اول نیز بسیار قدیمی تر است. اتفاقات این نسخه قرار است در سال ۴۹ قبل از میلاد به وقوع بپیوندد. هر چه باشد در حال بازگشت به ریشههای اساسینها و مصر باستان هستیم، پس دوره زمانی بازی نیز باید به عهد باستان بازگردد.
طبق توضیحات کارگردان بازی، AC جدید قرار است چیزهایی که تا کنون اساسینها را با آنها میشناختیم را رمزگشایی کند و دلایل شکل گیری شان را بیان کند. او میگوید که اینطور نیست که در اوایل تاریخ یک نفر هوس کند شنلی به تن کند و یک فرقه تشکیل دهد و همه چیز آغاز شود! تمام این کارها، داستانها و فلسفهی خاص خود را دارند و بازی جدید قصد دارد تا آنان را تعریف کند. از این رو میتوان گفت جدا از برتریها در دیگر زمینهها، اساسینز کرید جدید در زمینه داستانی نیز از اهمیت بسیار بالایی در بین بازیهای این سری برخوردار است.
یکی از بخش هایی که قرار است سازندگان در باین عنوان تکلیفش را مشخص کنند ویژگی است که آن را در تمامی نسخههای AC دیدهایم ولی شاید توجه چندانی به ریشههای آن نداشتهایم! قابلیت Eagle Vision که به اساسینها کمک میکند اشیاء و افراد را از پشت دیوارها و یا اشیائی که مانع دید شدهاند مشاهده کنند. اشرف اسمائیل میگوید قرار است در عنوان جدید بفهمید این ویژن از کجا آمده و اصلا چرا اسمش Eagle Vision است. طرفداران بازی پیش بینی کردهاند که احتملا این نام با عقاب با وفای بایک یعنی سنو رابطه داشته باشد. از دیگر بخش هایی که قرار است در بازی جدید درباره شان اطلاعات کسب کنیم، میتوان Hidden Blade ها را نام برد. در نسخههای اولیه این وسیله که در قسمت اول مشابهش را دیده بودیم، الطیر برای استفاده از این وسیله ناچار شده بود انگشت حلقه خود را قطع کند. اما با طراحیهای جدید، اساسینهای بعدی دیگر نیازی به این کار نداشتند. از دیگر مواردی که قرار است مشخص شود این است که چرا اساسینها سعی میکنند صورت خود را بپوشانند. بازی جدید همچنین قرار است فلسفه لوگوی اساسینها و صد البته جمله معروف آنها را برایمان شرح دهد.
قهرمان بازی جدید، شخصی است به نام Bayek. بایک اصطلاحا یک Medjay است. این افراد در واقع همان پلیسهای مصر باستان هستند و از مردم در برابر بی قانونی و خطرات افراد شرور محافظت میکنند. قهرمان داستان ما، آخرین کسی است که از نسل مدجای ها باقی مانده و قصد دارد مردم را همچنان در صلح و آرامش نگاه دارد. به گفته سازندگان، بایک که اهل منطقهای به نام Siwa است، اتفاقاتی را در گذشتهاش تجربه میکند که او را مجبور به ترک سرزمین مادری اش میکنند. به خاطر جلوگیری از لو رفتن داستان، سازندگان از ذکر ماهیت این اتفاقات خودداری کردهاند. چیزی که در حال حاضر درباره او میدانیم این است که او همواره آماده است تا از مردم مصر دفاع کند. بایک در جریان بازی جدید با اتفاقات تازهای روبرو میشود. اتفاقاتی که در حال تغییر دادن سرنوشت مصر هستند و به زودی تاثیر خود را بر روی همه کس و همه چیز خواهند گذاشت. بایک باید با این خطرات جدید مقابله کرده و راه خویش را در این میان بیابد. تهدید دیگری که مشخص نیست چگونه به وجود آمده، شکل گیری انجمنی مخفی در مصر است. انجمنی که خود را Order of the Ancients می نامند و فعالیتهای مخفیانه انجام میدهند. مشخص نیست نقش این فرقه در داستان چه خواهد بود و بایک چه رابطهای با آنان خواهد داشت اما آنچه میدانیم این است که داستان این نسخه از سری به مراتب حساستر، مهمتر و گستردهتر از بازیهای پیشین است.
گیمپلی
گیمپلی AC جدید با آنچه تا کنون از این سری دیده ایم بسیار متفاوت است. این بازی با عناوین پیشین خود به اندازه ای تفاوت دارد که میتوان به راحتی آن را با نام دیگری عرضه کرد. این سری به سمت و سویی رفته بود که به هیچ وجه در راستای ارزشهای شمارههای اول و دوم نبود؛ اما Origins با نمایشهایش نشان داد که دیگر هیچ کس نمیتواند دم از عدم تغییر این بازی نسبت به پیشینیانش بزند. بازی به قدری نسبت به نسخه قبل خود تفاوت دارد که شاید حتی طرفداران سرسخت عناوین پیشین را ناراحت کند! اما شکی نیست که در نظر اغلب گیمرها، این تغییرات دلپذیر و موجب رشد هستند. در ادامه قصد داریم بخشهایی از گیمپلی بازی را برایتان شرح دهیم. این بخشها و توضیحات مربوط به آنها کامل نیستند و باید برای اطلاع دقیق از آنها تا انتشار کامل بازی صبر کنیم. اما ما تلاشمان را کردهایم تا آنجا که ممکن است، اطلاعات دقیق و به روزی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.
بایک از همه نوه و نتیجههای اساسینش خشن تر است و هیچ رحمی به دشمنانش نمیکند. در عین حال که با دوستانش میخندد و شوخی میکند، با دشمنانش بسیار بی رحم است.
مبارزات پیشرفته
سری AC از نخستین سری بازیهایی بود که توانست مبارزات را به صورت واقع گرایانه و همراه با انیمیشن های با کیفیت و پیشرفته به بازیهای ویدئویی عرضه کند. در واقع شاید بتوان گفت این بازی واقع گرایانهترین سیستم مبارزه با شمشیر در میان بازیهای زمان خود را طراحی کرد. آنها تمام تلاش خود را کرده بودند تا مبارزات Assassin’s Creed تا حد ممکن به مبارزات واقعی با شمشیر نزدیک باشد و همانند فیلمهای سینمایی به نظر برسد. پس از این بازی، دیگر نسخههای سری AC همین هسته را دنبال کردند و هر یک مواردی را از آن کاسته یا به آن افزودند. اما در نهایت این سیستم در نسخههای اخیر سری، پیشرفت چندانی نکرد و همچنان اگر هسته اصلی آن را با بازیهای اولیه مقایسه میکردیم، تفاوت فاحشی نمییافتیم.
آنها مبارزات را از حالت واقع گرایانه خارج کردند. دلیل این کار، در وحله اول آن بود که بازی از یک اثر اکشن ماجراجویی ساده، به یک بازی نقش آفرینی تبدیل شده بود. به همین خاطر سیستم مبارزه واقعی به سبک عناوین کلاسیک سری، برای آن مناسب نبود.
یکی از چالشهایی که در روند ساخت نسخه جدید پیش روی سازندگان قرار گرفته بود، طراحی سیستم مبارزه برای این بازی بود. مشکل آنجا بود که اولا سیستم قبلی بسیار قدیمی و کهنه شده بود و طرفداران خواستار تغییرات اساسی بودند. و ثانیا این که با اضافه شدن قابلیتهای نقش آفرینی و مکانیکهای این سبک، دیگر نمی شد از سیستم قبلی استفاده کرد. به طور کلی، هنگامی که نقش آفرینی و اکشن قصد ترکیب شدن با یکدیگر را دارند، همواره این دسته از مشکلات و چالشها نمایان می شوند. سیستمهایی که بر روی بخشهای اکشن و واقع گرایانه بودن تمرکز کردهاند، معمولا با مشکلات فراوانی در همان بخش مواجه می شوند. مبارزات در عنوان جدید، بر پایه استفاده از سپر و حمله با اسلحههای سبک بنا شده است؛ به اینصورت که دیگر شاهد دفاع کردن به صورت کلاسیک نیستیم و گیمر نمیتواند صرفا با فشردن یک دکمه، از حملات دشمنان گریخته و ضد حمله خود را ترتیب دهد.
برای حمله به یک دشمن، بایک ابتدا باید او را Mark کند. به محض این که دشمن مورد نظر را مارک کردید، تمامی حملات و عکس العملهای دفاعی شما، با جهت قرار گیری دشمن مورد نظر تنظیم میشود. بایک حملههایش را به سمت او انجام میدهد و سپرش را نیز مقابل او میگیرد. در عوض دشمنان نیز توانایی حمله به شما را دارند. برای دفع حملات آنها دو راه پیش روی شماست؛ شما میتوانید از سپر استفاده کنید که درصدی خاص از صدمه ضربه وارده را دفع میکند و یا از جایخالی دادن استفاده کنید. نوار استامینا (Stamina) یکی از محدودیتهایی است که از آن برای کنترل کردن حرکات و فعالیتهای گیمر استفاده می شود. این نوار کمک میکند مبارزات بازی استراتژیک تر و البته دشوار تر شوند. حذف شدن این مورد در عنوان جدید به منزله آسان شدن بازی نیست. بازی همچنان میداند چگونه گیمر ها را به چالش بکشد.
درست است که این بازی نواری تحت نام Stamina ندارد اما نوار دیگری برای آن طراحی شده که البته ارتباطی نیز با نوار استامینا ندارد! این نوار صرفا در HUD به جای این نوار ظاهر میشود. نواری که از آن صحبت میکنیم نوار قدرت بایک است و با وارد کردن ضربات موفقیت آمیز به دشمنان به میزان آن اضافه میشود. هنگامی که این نوار به حد مشخصی برسد، بایک میتواند یک فوق حمله را اجرا کند. به وسیله فوق حمله ها میتوانید ضرباتی بسیار قدرتمند را بر روی دشمنان اجرا کنید و میزان زیادی از سلامتی آنها را کم کنید.
حالت دیگری نیز در بازی طراحی شده که میتوانید با استفاده از آن دشمنان را به سادگی از بین ببرید. حالتی به اسم حالت خشم که طی آن، بایک بسیار خشمگین شده و خون جلوی چشمانش را میگیرد!
هر نوع از اسلحههای بازی فوق حمله مخصوص به خود را دارد و انیمیشنهای این نوع حمله و میزان صدمهای که وارد می شود به اسلحهای که در دست دارید مربوط است. در حالت خشم، فیلتری قرمز رنگ بر روی صفحه ظاهر شده و بایک بسیار قدرتمندتر و سریع تر از قبل میشود. در این حالت میتوانید دشمنان را با سرعت زیادی از بین ببرید و آنها نیز با سرعت بسیار کمتری سعی میکنند به سمت شما حمله کنند. این ویژگیها به مبارزات بازی کمک میکند و علاوه بر افزودن جنبههای استراتژیک بیشتر به بازی، آن را از تکراری شدن نیز نجات خواهد داد.
موارد بیان شده به مبارزه نزدیک مربوط میشوند. اما عنوان جدید این سری مبارزه دورتر را نیز پشتیبانی خواهد کرد. این بار قادر هستید تا از میان انواع و اقسام تیر و کمانهایی که در اختیارتان قرار میگیرد یکی را انتخاب کرده و برای از پای در آوردن دشمنان از فاصلههای دور از آن استفاده کنید. تیر و کمان همچنین علاوه بر مبارزات در شکار نیز کاربردهای فراوانی دارد. در بازی تمرکز زیادی بر روی این اسلحه صورت گرفته و میتوانید به اشکال مختلف تیر و کمانتان را ارتقا دهید. مهارتهای مختلفی نیز صرفا برای تیر و کمان طراحی شدهاند تا این اسلحه به یکی از محبوبترین اسلحههای بازی تبدیل شود.
گلادیاتورهای انسانی و حیوانی!
در بازی به دشمنان بسیار زیاد و متنوعی بر خواهید خورد. هم دشمنان انسانی و هم دشمنان حیوانی در بازی یافت خواهند شد که هر یک چالشهای متفاوتی را پیش روی شما قرار میدهند. دشمنان انسانی نیز در بازی به دستههای مختلفی تقسیم میشوند. علاوه بر سطح هر یک از این دشمنان که میزان چالش برانگیزی نبرد با آنها را نمایش میدهد، شاهد سطح بندی آنها در دستههای مبتنی بر سایز نیز هستیم. دشمنانی که جثه بزرگتری دارند، از سلامتی بیشتری بهره مند هستند و طبعا صدمه بیشتری نیز به شما وارد میکنند. انواع مختلف و متفاوت دشمنان باعث شده در مبارزات تنوع بیشتری پدید آید و چالش انجام مراحل مختلف نیز بیشتر شود. در بازی همچنین شاهد باسهای زیادی هستیم که هم به صورت آدمیزاد و هم به صورت جانورن دیگر در محیط بازی حضور دارند. باسهای انسانی بازی، از جنگجویان قوی هیکل و گلادیاتورها تشکیل شدهاند.درست حدس زدید؛ نبرد گلادیاتورها در این بازی نیز به تصویر کشیده خواهد شد.
دشمنان غیر انسانی بازی نیز گاهی در قامت باسها ظاهر میشوند. برای مثال میتوان به یکی از صحنههای نمایش بازی در نمایشگاه E3 2017 اشاره کرد؛ صحنهای که بایک در طی آن با ماری غول آسا به مبارزه میپردازد.
بایک قرار است طی جریانات بازی به میدان مبارزه علیه گلادیاتورها پای گذاشته و شخصا در نبردها شرکت کند. نبردهایی که باید در آنها با جنگجویانی عظیم الجثه رقابت کنید و به هیچ وجه کار سادهای در پیش ندارید. اظهار نظرهای فراوانی در خصوص مار غول آسای بازی انجام شده است و موضع گیریهای بسیاری در این رابطه صورت گرفته. اشرف اسماعیل در این خصوص بیان کرد که قرار نیست این بازی به تجربهای تخیلی و افسانهای تبدیل شود. اگر موجوداتی چون مار کبرای غول پیکر در بازی وجود دارند، حتما دلیل قانع کنندهای نیز برای وجود آنان هست! البته این موارد همواره در سری اساسینز کرید دیده میشدند و نمیتوان گفت کاملا بی سابقه بودهاند. برای مثال میتوان به وجود اختاپوس غول پیکر در قسمت دوم و یا حضور هشت پای غول آسا و نهنگ افسانهای یعنی «موبی دیک» در پرچم سیاه اشاره کرد.
جنگافزار
یکی از مهمترین ویژهگیهای یک بازی اکشن و مخصوصا یک اکشن RPG، وجود اسلحهها و آیتمهای فراوان برای جنگیدن است. در بازی جدید، سازندهگان گسترهی وسیعی از آیتمها و سلاحهای مختلف را در اختیارتان خواهد گذاشت تا از میان آنها سبک خودتان را انتخاب کنید.
اسلحههای بازی به سه دسته کلی تقسیم بندی میشوند:
- اسلحههای عادی: این دسته از سلاحها که با رنگ آبی نمایش داده میشوند، بسیار رایج هستند و در بازی زیاد پیدا میشوند. آنها معمولا از میزان صدمه و توانایی کمتری برخوردار اند. این نوع از اسلحه معمولا از یک Perk بهرهمند است.
- اسلحههای کمیاب: این دسته از سلاحها که با رنگ بنفش نشان داده می شوند، کمیاب و ارزشمند هستند و به سادگی یافت نمیشوند. آنها معمولا از میزان صدمه و توانایی خوبی برخوردارند و میتوانند تعداد دو عدد Perk را به همراه داشته باشند.
- اسلحههای افسانه ای: این نوع از اسلحه که با رنگ زرد نمایش داده میشوند، بسیار نایاب اند و از قدرت و میزان صدمهی بسیاری برخوردار هستند. این اسلحهها میتوانند دو پرک را به همراه داشته باشند.
اسلحههای موجود در بازی از لحاظ کمیت و تعداد، بسیار گسترده و پر تعداد هستند. این اسلحهها به انواع خاصی دستهبندی میشوند که تا کنون میزان خاصی از آنها به صورت عمومی معرفی شدهاند. تا جایی که اطلاعات منتشر شده از بازی یاریمان میکنند میتوانیم اسلحهها را این گونه برایتان دسته بندی کنیم:
اسلحههای نزدیک زن
اسلحه های سنگین: این اسلحهها میزان صدمه بسیار زیادی به دشمنان وارد میکنند. به شرطی که قدرت کافی برای بلند کردن و تکان دادنشان را داشته باشید! این نوع از اسلحهها رنج متوسط و قدرت بسیار بالایی دارند. با استفاده از این اسلحهها میتوانید دشمنان را تکه تکه کنید و مهمتر از آن این که آنها را به عقب رانده و اصطلاحاً Knock Down کنید. این باعث میشود آنها نتوانند ضربهای که در حال تدارک دیدن آن هستند را به اتمام رسانده و درست در همان لحظه به عقب رانده شوند. به همین ترتیب شما نیز میتوانید ضربهی بعدی خود را تدارک ببینید.
مثالها: Headsplitter, Skull Breaking Club
Swords (شمشیرها)
رایج ترین و محبوبترین اسلحه برای نبردهای نزدیک شمشیرها هستند. این نوع از اسلحه ها را میتوانید به دو شکل به دست بگیرید. شکل اول حالت کلاسیک شمشیر و سپر است و حالت دوم در دست گرفتن دو عدد شمشیر. این تصمیم به روحیه خودتان بستگی دارد! در حالت اول بازی تدافعی تر و استراتژیک تر میشود و در حالت دوم ویژگیهای اکشن بیشتر به چشم خواهد آمد. شمشیرها برای نبردهای نزدیک ساخته شدهاند و زمانی به کار می آیند که بخواهید در کمترین زمان ممکن بیشترین صدمه را به فواصل نزدیک خود وارد کنید. این شمشیرها وزنی متوسط و رنج کمی دارند اما سرعت حرکت با آنها بدون شک بسیار بالا است.
مثالها: Khopesh Sword, Berserk Fury, Dual Wielding Storm Blades
Long Weapons (اسلحه های بلند)
گاهی نیز در بازی پیش میآید که دوست دارید صرفا با فاصله بیشتری حریفانتان را مودر هدف قرار دهید. در این شرایط توصیه میشود از این نوع اسلحه که عمدتا از نیزهها تشکیل شدهاند استفاده کنید. بایک میتواند با این نوع اسلحه، ضربات عمودی، افقی و مستقیم وارد کند که هر یک از این ضربات، خواص خودشان را دارند. میزان صدمهای که میتوانید با این نوع اسلحه وارد کنید نسبت به دیگر اسلحه ها حالتی متوسط دارد و در عوض برد آنها بسیار زیاد است. میتوانید با استفاده از آنها، دشمنان را بدون این که در محدوده خطر قرار بگیرید، مورد هدف قرار دهید. مثلا اگر یک باس هیچ موجودی را تا شعاع یک متری خود زنده نمیگذارد، میتوانید با استفاده از این اسلحه ها از فاصله دورتری به او حمله کنید.
مثالها: Pharaoh’s Mace, Sarissa
اسلحههای دور زن (کمانها)
کمان اسلحهای است که مدتها قبل به سری اساسینز کرید وارد شده. اما هیچگاه به این زیبایی و کمال از آن استفاده نشده است. از کمان میتوانید هم در نبردهای دور و هم در نبردهای نزدیک استفاده کنید. همچنین میتوانید برای ترور کردن سریع اهداف و از پای در آوردن بی دردسر دشمنان از آن استفاده کنید. مهارتهای بسیار زیادی در این بازی بر روی تیر و کمانها تمرکز دارند و به طور کلی سازندگان بر روی این اسلحه محبوب حساب ویژهای باز کردهاند. انواع مختلفی از این اسلحه در بازی یافت میشود؛ انواعی که هر یک کاربرد ها و ویژگی های خاصی دارند و در موقعیتهای مختلف گره گشا خواهند بود:
Warrior Bow:این نوع از کمان مخصوص استفاده در نبرد است. با این نوع کمان، بایک میتواند چندین تیر را به صورت همزمان شلیک کنید.
Predator Bow: این نوع، شباهت زیادی به اسلحه اسنایپر دارد و میتوان از فواصل دور با آن اهداف را به قتل رساند. بایک همچنین میتواند مسیر تیرهای این کمان را پس از شلیک، تغییر دهد.
Hunter Bow: همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع کمان بیشتر در شکار به کار خواهد آمد و قادر است تا حیوانات را با سرعت بیشتری از پای در آورد.
Short Bow: این نوع از کمان نیز مخصوص مبارزات نزدیک و زمانی است که میخواهید با سرعت زیاد، صدمات کم وارد کنید.
سپرها
سپرها در این نسخه نقش بسیار مهمی را در مبارزات ایفا میکنند. با استفاده از این سپرها میتوانید ضربات دشمنان را دفع کنید و جان سالم به در ببرید. هر سپر می تواند درصد مشخصی از صدمه ناشی از ضربات را کم کند. بایک حتی میتواند با سپرش به دشمنان یورش برد. ضربات و حرکات مخصوصی نیز برای سپرها طراحی شده که از جمله آنها کوبیدنشان به صورت حریف است! با این سپرها میتوانید از ضربات متوسط (و نه از ضربات بسیار سنگین باسها!) و از تیرهایی که دشمنان به سویتان رها میکنند جان سالم به در ببرید. این نوع از اسلحه نیز وزن ها و سرعت های متفاوتی دارد و باید سعی کنید بهترین گزینه را برای خود بیاید. بازی سپرهای پر تعدادی دارد. از سپرهای چوبی گرفته تا سپرهای سنگین و آهنین.
ساخت و ساز و ارتقای تجهیزات
بر طبق گفتههای سازندهگان، در عنوان جدید شما قادرید تا تسلیحات خود را ارتقا دهید. درست همانند سایر بازیهای نقش آفرینی. تاکید سازندگان بر روی این موضوع است که سلاح ها میتوانند تا جایی ارتقا یابند که یک اسلحه ضعیف که در اوایل بازی توسط گیمر استفاده می شد، بتواند با ارتقا، حتی در اواخر بازی نیز به کار آید. به همین دلیل است که نباید در بازی جدید اسلحههای قدیمی و ضعیف خود را دور بیندازید. چون میتوانید از همان اسلحههای ظاهرا به درد نخور، اسلحههایی قدرتمند و عالی بسازید که حتی در مراحل پایانی بازی نیز شما را همراهی میکنند. شما میتوانید با مراجعه به آهنگرانی که در سراسر دنیای بازی به چشم میخورند، اسلحههای خود را تقویت کرده و ویژگیهای جدیدی به آنها اضافه کنید. برای ارتقای این اسلحهها، آهنگران مقداری پول از شما دریافت میکنند و برای ارتقا در سطوح بالاتر باید علاوه بر پول، مواد اولیه را نیز برای آهنگر فراهم کنید. این مواد اولیه را میتوانید با جست و جو در محیط و جمع آوری یافته ها و یا با کشتن دشمنان و برداشتن غنایم به دست آورید. همچنین امکان خرید برخی از این مواد اولیه در فروشگاهها نیز هست که در آن صورت باید هزینه بیشتری صرف کنید. فایده این سیستم این است که در صورتی که از ابتدای بازی به اسلحهای خاص عادت کرده اید، و یا یکی از سلاحهای بازی را بیشتر پسندیده اید، میتوانید آنها را ارتقا داده و در تمام طول بازی از آن استفاده کنید. بازی مجبورتان نمیکند سلاحی را که با آن راحتید، به خاطر ضعیف بودن دور بیندازید و خود را مجبور به خو گرفتن با دیگر اسلحه ها کنید. این امکان برایتان فراهم است که هر نوع اسلحهای را به ابزاری مرگبار برای کشتار تبدیل کنید. این ویژگی برای همه انواع اسلحهها وجود دارد و فقط مخصوص سلاحهای ضعیف نیست؛ بلکه میتوانید با ارتقا دادن اسلحههای قدرمند، سلاحهایی با قدرت وحشتناک ساخته و دشمنان را قلع و قم کنید. این ویژگی همچنین برای زره و سایر پوشیدنی های شما نیز فراهم است و میتوانید زره بایک را نیز ارتقا داده و قدرت آن را در دفع ضربات دشمن افزایش دهید.
کشوری بزرگ و کهن
مصر باستان کشوری است که وقایع AC: Origins در آن به وقوع میپیوندد. جالب است بدانید که بخش عظیمی از این کشور بزرگ در این عنوان طراحی شده است. به گفته اشرف اسمائیل، تیم سازنده نهایت تلاش خود را کرده است تا طراحیها با نسخه واقعی مصر همخوانی داشته باشند. آنها مدتی زیادی را برای تحقیقات صرف کردهاند و افراد بسیاری را برای عکس برداری و تهیه اطلاعات به مصر و دیگر اماکن فرستادهاند. دنیای این بازی، مجموعا حتی از تمامی عناوینی که تا کنون عرضه شدهاند نیز بزرگتر است. این جهان بزرگ حتی در رقابت با بازی پرچم سیاه نیز شکست نمیخورد و نکته دیوانه کننده این است که پرچم سیاه که تا کنون از بزرگترین نقشه سری بهره میبرد، از مقداری زیادی دریا تشکیل شده بود. اما بخش اعظم بازی جدید را صرفا زمین تشکل داده است. دنیای بازی جدید، بسیار بزرگتر، و صد البته غنی تر از نسخههای پیشین است. به گفته کارگردان بازی، تمرکز آنها در طراحی این جهان، بیش از آن که بر روی کمیت باشد، بر روی کیفیت بوده است. آنها صرفا قصد نداشتهاند تا یک بازی جهان باز بسیار بزرگ بسازند. آنها سعی کردهاند دنیای بازی را پر از جزئیات مختلف و پر از ماجرا های گوناگو کنند. جزئیاتی که در خلق مصر باستان و محیط های بزرگ بازی به کار رفته واقعا دیدنی هستند و بخشهایی که از گرافیک هنری بازی به نمایش در آمدهاند نوید یک تجربه فراموش نشدنی را میدهند. وسواس به کار رفته در طراحی محیطهای بازی ستودنی است و برای طرفدارانی که دوست دارند این عنوان را برای ساعات بسیار زیادی تجربه کنند، خبری عالی به شمار میاید.
یکی دیگر از تغییراتی که در این نسخه اعمال شدهاند، حذف کامل Mini-Map از بخش HUD بازی است. تصمیمی که موجب بهتر شدن HUD شده و موارد اضافی را از درون آن حذف میکند. به جای مینی مپ، نواری در بالای صفحه تعبیه شده که محل اماکن مهم و جهت آنهار ا به بازیباز نشان میدهد. هنوز مشخص نیست که این جابهجایی به نفع بازی تمام میشود یا به ضرر آن.
طراحی دنیای بازی با وسواس خاصی صورت گرفته است. سازندهگان دنیای بازی را با پوشش جانوری خاصی پر کرده اند. تنوع جانوران داخل بازی بسیار بالا است و سازندگان طبق تحقیقاتشان، جانوران را آنطور که در مصر باستان حضور داشتهاند طراحی نمودهاند. فضای بازی مملو از موجوداتی چون اسب آبی، کروکودیل، حیوانات وحشی و درنده و ... است.
تنوع جانوری در بازی جدید فوقالعاده است. حیوانات هر یک به صورت مستقل عمل می کنند و دارای رفتاری پیشرفته هستند.
سازندگان تاکید ویژهای بر روی کوئست های بازی داشتهاند. به گفته آنها هر یک از کوئستهای داخل بازی، چه فرعی و چه داستانی، قرار است داستان و موضوع متفاوت و متنوعی داشته باشد. سازندگان بارها تاکید کردهاند که قرار نیست هیچ یک از کوئست های بازی مشابه دیگری باشد. آنها به طور ویژه برای هر یک از کوئستهای داخل بازی تدارکات فراوانی دیدهاند و قصد دارند این ماموریتها یکی از دیگری بهتر باشند. لفظ ماموریتهای به یاد ماندنی شعاری است که سازندگان برای این بخش برگزیدهاند و باید تا انتشار بازی صبر کنیم تا ببینیم این کوئست ها واقعا تا چه اندازه به یاد ماندنی هستند.
برای جابهجایی در این دنیای بزرگ، دو ابزار پیش روی شما قرار داده شده است. نخستین ویژگی چیزیست که از شماره اول در این سری موجود بوده و هنوز هم در آن به چشم میخورد. استفاده از ورزش پارکور ازقسمت اول سری به آن اضافه شد و عمده شهرت بازی نیز به همین دلیل بود. این توانایی همچنان در پیشرفته ترین حالتش در اختیار بایک نیز قرار دارد. شما میتوانید پشت بامها و نقاط مرتفع را با این ویژگی در نوردید و به هر گوشه نقشه بیکران بازی سرک بکشید. به جز این ویژگی مورادی دیگری نیز در اختیارتان قرار گرفته است. استفاده از اسب نیز در این بازی برایتان میسر است و میتوانید با اسب ها، مسافت های طولانی را نیز بپیمایید. اما چیزی که برای اولین بار به این سری اضافه میشود استفاده از شترها برای جابهجایی است. هر چه باشد در بازی جدید با مصر باستان سر و کار داریم و همهی ویژه گیهای بازی، رنگ و رویی خاور میانهای به خود گرفته. شترها نیز به مانند اسب ها قابل رام کردن هستند و به شما سواری میدهند. اسبها و شتر ها در موارد جزئی با یکدیگی راختلاف دارند که بنا به نیازتان باید یکی را برگزینید.
نقش آفرینی با اساسینها
همانطور که اشاره کردیم، در بازی جدید سیستم نقش آفرینی خوب نیز اضافه شده است که به بازی تنوع بسیار خوبی بخشیده است. گیم پلی این اثر تا پیش از عرضه این نسخه صرفا اکشن ماجراجویی محض بود اما اکنون با اضافه شدن ویژگیهای نقش آفرینی میتوانیم انتظارات خود را از این عنوان بالاتر ببریم. سالها بود که طرفداران از عدم وجود تغییرات کافی میان دو نسخه ناراضی بودند. اکنون سازندگان ویژهگی را به بازی افزوده اند که دیگر کسی توانایی دم زدن از تکراری بودن آن را نداشته باشد. این بازی هسته گیم پلی سری را به کلی عوض کرده و آن را به مرزهای جدیدی برده است. این اثر را حتی میتوان خارج از سری AC نام داد. به هر صورت باید گفت که سیستم نقش آفرینی بازی فعلی به اندازه نقش آفرینیهای بزرگ عمیق و پیچیده نیست اما در حد و اندازه خود بازی کافی و دلگرم کننده است. نخستین ویژگی نقش آفرینی ای که در بازی دیده میشود کسب کردن امتیاز تجربه یا XP است. بایک پس از انجام کارهایی مانند به اتمام رساندن ماموریتها و به قتل رساندن دشمنان، امتیاز تجربه دریافت میکند. این امتیازات بر روی هم جمع شده و هنگامی که به میزان مشخصی برسند، بایک به اندازه یک سطح ارتقا پیدا می کند. با افزایش هر سطح، بایک میتواند یکی از توانایی های بازی را کسب نماید. مهارتهای داخل بازی نوع بسیار خوبی دارند و به شاخههای مختلفی تقسیم میشوند. با کسب این مهارت ها گیمر میتواند اساسین خود را بسازد و بسته به این که کدام مهارتها را زودتر انتخاب کند، کلاس او شکل خواهد گرفت. در این عنوان همچنین امکان جمع آوری یافته ها و گشت و گذار به دنبال آیتم های مختلف نیز مهیاست. این دیگر ویژگی نقشآفرینی مهم بازی است که گیمر ها را به جست و جوی هر چه بیشتر در محیط بازی ترغیب میکند.
در بخش گرافیکی باید اعتراف کنیم از نظر فنی آنچنان از دستپخت جدید یوبی سافت راضی نیستیم. البته این بازی توفیقات فراوانی در این زمینه کسب کرده اما باز هم با توجه به نمایش ها و اسکرین شات هایی که از بازی منتشر شده، نمی توانیم انتظار یک شاهکار گرافیکی را از بازی یوبیسافت داشته باشیم. باز هم تاکید می کنیم این سخن بدین معنا نیست که عنوان جدید نتواند در بخش فنی گلیم خود را از آب بیرون بکشد، اما قابل مقایسه با بزرگان این زمینه هم نیست. هر چقدر که در بخش فنی ناکامی نصیب بازی شده، در بخش هنری همه چیز در زیباترین حالت قرار دارد. مناظر بازی هم در روز دیدنی و زیبا هستند و هم در شب جلوه های نابی دارند. معماری مصر باستان نیز چیزی است که تمرکز بسیاری برای پیاده سازی صحیح آن شده است. شما می توانید چندین ساعت را به تماشای بناها و تالار های زیبای بازی اختصاص دهید و باز هم احساس خستگی نکنید.
بازی از حیث فنی چندان هم سنگین نیست و این خبر خوبی برای PC بازان است. حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی این بازی از استاندارد هایی که این روز ها برای بازی های AAA می شناسیم بسیار پایین تر است. در ادامه جزئیات سیستم پیشنهادی برای بازی را شاهد هستید:
حداقل سیستم مورد نیاز:
- OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
- Processor: Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz or AMD FX-6350 @ 3.9 GHz or equivalent
- Video card: NVIDIA GeForce GTX 660 or AMD R9 270 (2048 MB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
- System RAM: 6GB
- Resolution: 720p
- Video Preset: Lowest
سیستم پیشنهادی:
- OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
- Processor: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
- Video card: NVIDIA GeForce GTX 760 or AMD R9 280X (3GB VRAM with Shader Model 5.0 or better)
- System RAM: 8GB
- Resolution: 1080p
- Video Preset: High
در پایان باید گفت اثر جدید یوبیسافت که پس از چندین سال آماده شده تا راهی بازار شود، در سری اساسینز کرید جایگاه بسیار حساس و مهمی دارد. این امکان وجود دارد که با انتشار این بازی و ناکامی مجدد آن، تمامی امید ها برای نجات این سری بازی دوستداشتنی بر باد رود. این امکان نیز هست که با عملکرد عالی این نسخه، نفسی تازه درون کالبد سری دمیده شده و طلوعی دوباره را برای برادری رقم بزند.با این اوصاف، تمامی امیدها به اساسینز کرید جدید است.
تعداد ۱ نظر برای این مطلب درج شده
مگه توی نسخه دوم گفته نشد که آدم و حوا اولین اساسین ها بودن و سیب عدن رو از تمدن اولیه دزدیدن
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.