هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

اختصاصی هواداران اساسینز کرید | اساسینز کرید؛بازی یا حقیقت؟!

ارسال شده توسط محمدحسین در تاریخ يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۱۷ ق.ظ

تعداد ۳ رای مثبت و ۰ رای منفی

ممکن است شما هم مطالبی از دنیای واقعی اساسین ها شنیده و یا خوانده باشید اما تا به حال فکر کرده اید چند درصد از آنها واقعیت داشته و چند درصد ساختگی بوده اند؟ ما در این مطلب قصد معرفی کامل اساسین ها به طور کامل و واقعی را داریم. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید.

اَساسین (به انگلیسی:Assassin) نامی است که صلیبیون و اروپائیان قرون وسطایی به اسماعیلیان نزاری در دوران الموت، که گسترده حکمرانی‌ آنها، ایران و سوریه را به مرکزیت قلعه الموت شامل می‌شد، نسبت داده بودند. نام حشیشیه توسط صلیبیون از سوریه به اروپا منتقل شده و در شکل‌های گوناگون ادبیات غربی جنگ‌های صلیبی، در متون عبری و یونانی به کار رفته است.

اسماعیلیان نزاری که یک گروه شیعی مهم بودند، در اروپای سده میانه به نام «اساسین» معروف شدند. این گروه به این دلیل اسماعیلی نامیده می شدند که اعتقاد داشتند امامت با کشته شدن اسماعیل، برادر امام رضا(ع) به پایان رسیده است. نامگذاری آنان از اصطلاح حشاش که خود مشتق از واژه حشیش و به معنای داروساز است ریشه گرفته است. جنگجویان صلیبی و وقایع نگاران غربی آنها، که در دهه‌ های آغازین قرن دوازدهم در خاور نزدیک با اعضای این فرقه مذهبی برخورد کرده بودند، این اصطلاح را رواج دادند. اروپایی‌های سده میانه که از دین اسلام و اعتقادات و اعمال دینی مسلمانان اطلاعی نداشتند، یک سلسله داستان‌ های به هم پیوسته ای را نیز درباره کارهای مرموز و سرّی حشاشین و رهبر آنها، حسن صباح (رشیدالدّین سنان) یا شیخ الجبل (پیرمرد کوهستان) شایع ساختند. با گذشت زمان، افسانه حشاشین در روایت مارکوپولو به اوج خود رسید و واژه حشاشین که ریشه آن فراموش شده بود، به عنوان واژه‌ ای معمولی به معنی «آدم‌ کش» وارد زبان انگلیسی شد. در واقع حشاشین (Assassin) در زبان انگلیسی به کسی گفته می‌شود که با اهداف و عقاید خاصی که از نظر خود مثبت است به قتل‌ عام در جامعه می‌پردازد. فداییان فرقه اسماعیلی یا حشاشین با روش جان‌ فشانی خود در صورت عدم انجام عملیات، کار های خود را پیش می‌ بردند.

در داستان سه یار دبستانی، که ادوارد فیتزجرالد بر دیباچه ترجمه انگلیسی رباعیات خیام آورده است، خیام، خواجه نظام الملک و حسن صباح به یکدیگر ارتباط داده شده‌ اند. ادعا بر این است که این سه شخصیت، یاران دبستانی بودند که هم قسم شدند که هرکدام زودتر به مقام و منصبی رسیدند، دیگران را یاری دهند. از این سه، نظام الملک نخست منصب یافت و به وزارت سلجوقی رسید. وی عهد خویش را نگه داشت و برای خیام مشاهره‌ ای منظم برقرار کرد و به حسن صباح مقام عالی در دستگاه حکومت واگذاشت. اما دیری نپایید که میان صباح و نظام الملک اختلاف افتاد و خواجه سرانجام توانست با خدعه و فریب، حسن را در چشم سلطان سلجوقی خوار کند. حسن سوگند یاد کرد که انتقام بگیرد؛ لذا راهی مصر شد و در آنجا بر اسرار مذهب اسماعیلی آگاه شد، و بعداً به ایران برگشت و فرقه‌ ای تشکیل داد که با قتل‌ ها و آدم کشی‌ های خود دولت سلجوقی را به هراس انداخت. نظام الملک اولین قربانی آدمکشان حسن شد. دفتری می‌ گوید این یکی از افسانه‌ هایی است که در ارتباط با اسماعیلیان نزاری در مشرق زمین شیوع یافت.

به گفته مارکوپولو به دستور رهبر حشاشین، به گروهی از جوانان ماده مخدر می‌خوراندند و در حالت بیهوشی با چشمانی بسته آنان را به باغی بسیار زیبا منتقل می‌کردند که در آن جویهای شیر و عسل جاری بود و دختران زیبا روی در آن به دلبری مشغول بودند. پس از گذشت چندین روز از سکونت جوانان در این بهشت ساختگی دوباره به آنان داروی مخدر خورانده و به نزد رهبر گروه می‌ بردند. در این هنگام رهبر از آنان می‌ پرسید که: "کجا بودید؟" جوانان همگی پاسخ می‌دادند: "در بهشت!" سپس رهبر حشاشین به آنان می‌گفت که به خواست من بود که شما وارد بهشت شدید و اگر می‌خواهید دوباره به آنجا بروید باید آنچه را که من امر می‌کنم به جای آورید. در این هنگام جوانان برای ورود دوباره به بهشت حاضر به هر گونه جانفشانی برای رهبر خود بودند. اما این داستان‌ها خالی از دروغ و ابهام نیست.

نکات بدست آمده از این مطلب:

  • شخصیت المعلم که در عناوین AC و AC Revelations مشاهده کردید همان رشیدالدین سنان یا حسن صباح است!
  • آخرین فرمانروای حشاشین ها یعنی رکن الدین خورشاه تنها یک سال بر تخت نشست!
  • فرمانروایی حشاشین ها توسط هلاکوخان مغول سرنگون شد.

در فهرستی که مشاهده می کنید نام فرمانروایان قلعه الموت به همراه تاریخ فرمانروایی آنان آورده شده است:

  1. حسن صباح (1124-1090)
  2. کیا بزرگ امید (1138-1124)
  3. محمد بن بزرگ امید (1162-1138)
  4. حسن بزرگ امید (1166-1162)
  5. محمد دوم بن حسن بن محمد (1210-1166)
  6. حسن سوم بن جلالدین بن محمد دوم (1221-1210)
  7. محمد سوم بن حسن بن سوم (1255-1221)
  8. رکن الدین خورشاه (1256-1255)

عکس های مرتبط با حشاشیون:

(حسن صباح)


(قلعه الموت در ایران)


(اثری هنری از قرن 14 نمایانگر کشته شدن نظام الملک به دست حشاشین ها)


(قلعه الموت در محاصره مغول ها؛ آخرین استاد اعظم حشاشین ها یعنی رکن الدین خورشاه

پس از محاصره ای ویرانگر توسط هلاکوخان اعدام شد)


(نقشه ایالات جنگ های صلیبی؛ منطقه تحت سلطه حشاشین ها 

با رنگ سفید زیر منطقه نارنجی رنگ نمایش داده شده است)


توجه: انتشار این مطلب مسلتزم زمان زیادی برای انجام توسط تیم هواداران اساسینز کرید بوده و هرگونه کپی برداری حتی با ذکر منبع شرعاً حرام است.

تعداد ۱۲ نظر برای این مطلب درج شده

Mohammad mehdi میگوید:

ممنون عالی بود

محمدحسین پاسخ داده است:

خواهش می کنم دوست عزیز..

توماس میگوید:

سلام

عالی بود واقعا زحمت کشیدید
درسته اساسینز هم ریشش حقیقت داره هم اکثر وقایع تاریخیش اما کلیتش داستان پردازی عالی نویسندگانشه
البته یه چیزو بگم که شیخ راشدالدین سنان یا همون شیخ الجبل (المعلم) خودش فرستاده حسن صباح به سوریه هست. فلذا حسن صباح با راشدالدین سنان فرق داره 
موفق باشید

محمدحسین پاسخ داده است:

سلام دوست عزیز..

خیلی ممنونم..

علی میگوید:

ممنون از لطفتون .... مطلب خیلی عالی بود

پ میگوید:

یعنی نمیشه کپی کرد.

محمدحسین پاسخ داده است:

خیر.

اگر واقعا قصد این رو دارید که مطلب رو انتشار بدید لینک رو کپی کنید..

م میگوید:

عالی بود مرسی.

محمدحسین پاسخ داده است:

قابلی نداشت..خواهش می کنم..

ایوب میگوید:

فقط یه اصلاح لازم داره اسماعیل پسر بزرگ امام صادق (ع) و برادر امام موسی کاظم (ع) هست نه برادر امام رضا (ع) بعدم هیچ کسی از مأموریت های حشاشیون واقعی اطلاع نداره و ما فقط میتونیم بگیم اونا وجود داشتن حالا کاری که کمپانی یوبیسافت کرده اینه که اومده بهشون شاخ و برگ داده و اومده شخصیت بازی رو در یک بازه زمانی حقیقی جا داده مثلاً شما assassin's Creed origins رو نگاه کن در زمان پادشاهی بطلمیوس سیزدهم هست در صورتی که اون زمان شخصی به اسم بایک(شخصیت بازی) اصلا وجود نداشته و اصلا گروه قاتلین وجود نداشتن.


ناشناس میگوید:

عذر میخوام ولی اینکه میگید براش زحمت زیادی کشیده شده بخشی یا بیشتر از این مطلب رو از ویکی پدیا کپی نکردید؟؟؟

ادمین پاسخ داده است:

سلام. خیر

تمام مقالات وبسایت تجربه نویسنده و ترجمه از وب سایت های دیگه هستش که در این مورد دوست عزیز بنده با مطالعه فراوان به قلم خودش این مقالرو نوشته و بالاخره شباهت هایی دیده میشه ولی کپی نیست!

حاج علی میگوید:

ناز شصت شما؛ دمتون گرم. تعریف کنم چی ؟باز اشکال داره؟

ادمین پاسخ داده است:

خیلی ممنون دوست عزیز

یک محقق میگوید:

با سلام.

من یه محقق هستم که با حشاشیون از طریق بازی اساسین کرید آشنا شدم و درمورد اون ها تحقیقاتی انجام دادم. من فقط خواستم بگم که شما نوشتید که المعلم حسن صباح است. این مورد شاید در بازی واقعی باشد ولی در دنیای واقعی هیچ گونه واقعیتی ندارد چون قلعه مصیاف واقع در سوریه یکی از قلعه هایی بود که حسن صباح برای آن یک فرمانده دیگری انتخاب کرده بود و خود حسن صباح در قلعه الموت واقع در قزوین حکومت می کرد. یعنی در واقعیت حسن صباح یک خائن نیست اما شاید در بازی این گونه به تصویر کشیده باشند ولی در واقعیت چیز دیگری است. 

Mr_Habibifar میگوید:

شاید این تعبیر شما با عقل جور دربیاید اما سوالی ک پیش میاد اینه ک تو خود بازی ASSASSIN'S CREED روایت بازی از داخل دژه ماصیاف شروع میشود ک این دژ واقعا وجود دارد در سوریه ک به روایتی حسن صباح هیج ارتباطی با اون دژ ندارد و همچنین هیچ روایت تاریخی نسبت به اون دژ وجود ندارد به جز این که محلی واس استراحت مسافران بوده ...

یک هوادار میگوید:

خیلی عالی بود دمتون گرم 👍👍👍👍👍

امیرحسین میگوید:

سلام مطلب شما عالی بود اما من ی سوال دارم اینکه تمپلار ها کیا بودن دقیقا و اینکه آیا اساسین ها در کل حامی بشریت بودن یا نه دنبال انجام و گرفتن انتقام شخصی...

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی