هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

پیش به سوی سرزمین‌های اسکاتلند | بررسی تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Valhalla

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۳۴ ب.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

دو سال از تریلر معرفی جنجالی Assassin's Creed Odyssey در E3 2018 می‌گذرد و با شروع 2020، گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازی بعدی فرانچایز Assassin's Creed به اوج خودش رسید. بعضی‌ها گمان می‌کردند بازی به دوران ژاپن باستان و دوره زیستن سامورایی ها سفر می‌کند. برخی هم معتقد بودند بازی در اسکاتلند و عصر وایکینگ‌ها روایت می‌شود. با تمام این شک و شبه‌ها، اما مخاطبین از یک سال قبل از معرفی بازی جدید سری AC، وقایع و بازه زمانی وقوع اتفاقات آن را پیش بینی کرده بودند. بعد از انتشار Assassin's Creed Odyssey، اینسایدرهای کمپانی یوبی‌سافت در خصوص وقوع حوادث بازی بعدی سری در عصر وایکینگ‌ها را با قاطعیت پیش بینی می‌کردند. سرانجام چیزی حدود یک هفته قبل، شرکت Ubisoft به کمک طراحی 6 ساعته گرافیست استرالیایی معروف، یعنی باس لاجیک، رسما از بازی بعدی این فرانچایز رونمایی کرد. این بازی Assassin's Creed Valhalla نام داشت و مطابق پیش بینی‌ها در عصر وایکینگ‌ها روایت می‌شد. یک روز نگذشت که شرکت سازنده این عنوان، تریلر معرفی AC Valhalla  را منتشر کرد. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به جزئیات غیر رسمی که تریلر بازی به ما نشان داد داشته باشیم. با وبسایت هواداران اساسینز کرید و این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید.

بازی Assassin's Creed Valhalla بدون شک در عصر اسکاندیناوی و حملات دوگانه وایکینگ‌ها و دولت بریتانیا روایت می‌شود. اما اینکه در چه تایم لاینی از سری و در چه سال میلادی قرار دارد قابل بحث است. داستان بازی حدود هشت قرن پس از وقایع Assassin's Creed Odyssey اتفاق می‌افتد. جایی که در بین دو حمله تاریخی و بزرگ وایکینگ‌‌ها به دولت بریتانیا قدم می‌گذاریم. با توجه به حضور قطعی آلفرد کبیر در بازی، می‌شود اینطور برداشت کرد که ما در زمان اولین حمله بزرگ وایکینگ‌ها به سرزمین‌های انگلیس امروزی، یعنی در بازه زمانی 847 یا 889 پس از میلاد قدم می‌گذاریم. به گفته یوبی‌سافت، نام شخص مونث یا مذکر ما در هر صورت Eivor خواهد بود و با برادران وایکینگش در دهکده‌هایی ویران شده زندگی می‌کند. به گفته یوبی‌سافت، ساخت دهکده و اضافه کردن جزئیات به محل زندگی شما یکی از مهم‌ترین المان‌های شخصی سازی در بازی به شمار می‌رود. 


در ابتدای تریلر ما شاهد یکی از مراسم‌های سنتی وایکینگ‌ها در تجلیل از خدای خدایان اسکاندیناوی، یعنیاودین هستیم. ما در Assassin's Creed Odyssey نیم نگاهی به اساطیر و خدایان یونان باستان چون زئوس داشتیم؛ حالا در AC Valhalla اشاراتی به خدایان اسکاندیناوی هم خواهیم داشت. چنین اشارات به خدایان نورث را پیش‌تر در ساخته استودیو سانتا مونیکا، یعنی God of War دیده بودیم. بعد از این مراسم گویا دسته وایکینگ‌ها برای ترتیب دادن حمله دیگری به انگلیسی‌ها، از نروژ راهی انگلیس می‌شوند. به گفته یوبی‌سافت قرار نیست واکینیگ‌های کشورهای نروژ، دانمارک و اسکاتلند در بازی تنها با خشونت شناخته شوند و سازندگان توجه ویژه‌ای به فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم این قومیت‌ها خواهند داشت. بخش‌هایی از وایکینگ‌های غیر مبارز همچون کشاورزان در تریلر نمایان می‌شود که نشان می‌دهد تمامی وایکینگ‌ها در طول تاریخ مبارز یا قاتل نبوده‌اند. اگر آلفرد در بازی حضور داشته باشد، با یکی از قوی‌ترین عصرهای وایکینگ‌ها طرف هستیم. بنظر می‌رسد جدی‌ترین نبرد بازی بین وایکینگ‌های دانمارک و ارتش انگلیسی‌ها رقم بخورد. اگر آلفرد در بازی حضور داشته باشد، احتمال دارد یکی از بزرگ‌ترین رهبران و وایکینگ‌های تاریخ، یعنی گاثروم را نیز در بازی مشاهده کنیم. او هم در بازه زمانی درست، یعنی در تاریخ 876 بعد از میلاد مسیح می‌زیسته است. گرچه مانند Assassin's Creed Odyssey خدایی را به صورت تجسم فیزیکی مشاهده نخواهیم کرد؛ اما بنظر می‌رسد عقاید مربوط به پرستش اودین و فرزندانی چون ثور، به صورت مستقیم در داستان بازی تاثیرگذار باشید. هرچند در Assassin's Creed Odyssey با برخی افسانه‌های یونان باستان چون مدوسا هم به طور مستقیم دیدار کردیم. روی کشتی اصلی کاراکتر شما، نماد دو کلاغ دیده می‌شود که احتمالا به دو کلاغ وفادار اودین یعنی هاگین و مانین اشاره دارد. همچنین کلاغی دیگر در تریلر دیده می‌شود که ظاهرا جایگزین عقاب همراه شما در AC Origins و AC Odyssey است. 
گرچه در تاریخ اثری از مبارزات زنان وایکینگ در میادین نبرد دیده نمی‌شود، اما یوبی‌سافت زنان وایکینگ و مبارز را در بازی خودش قرار داده. در تریلر هم می‌توانیم شاهد زنان وایکینگی باشیم که با زره‌های نبرد دوشادوش مردان مبارزه می‌کنند. در بازی Assassin's Creed Odyssey برای اولین بار در سری امکان انتخاب و دیالوگ‌ گویی به بازیکن داده شده بود. حالا امکان تصمیم گیری حیاتی و انتخاب دیالوگ در بازی Assassin's Creed Valhalla هم تایید شده است. اگر دقت کنید در تریلر، جایی از کاراکتر شما درخواست شد که قتل صورت ندهد؛ همزمان دیالوگ معروف آلفرد کبیر پخش می‌شود : "آن‌ها کورکورانه می‌کشند!" 


در بازی Assassin's Creed Valhalla همچنین امکان پرتاب انواع و اقسام سلاح‌ها چون نیزه و تبر وجود دارد. این امر را در تریلر بازی بارها مشاهده کردیم و چندی بعد اشرف اسماعیل، کارگردان بازی هم آن‌ را تایید کرد. اما وقتش رسیده که به جنجالی و فوق‌العاده‌ترین بخش تریلر برسیم. جایی که Eivor توسط دشمنان محاصره شده است و ذره‌ای با مرگ فاصله ندارد. ناگهان می‌بینیم که هیدن بلید او در مغز دشمنش فرو رفته و او را از پای در می‌آورد. بدون شک وایکینگ‌ها و Eivor خود اساسین نیستند، اما ظاهرا همکاری‌هایی با این فرقه پنهان انجام می‌دهند. یعنی اساسین‌ها به عنوان هدیه هیدن بلیدی را به Eivor تقدیم می‌کنند. اولین بار این شکل و شمایل عجیب از هیدن بلید را در دستان داریوش‌، کاراکتر DLC بازی Assassin's Creed Odyssey دیده بودیم. 
چیزی که مشخصه این است که بازی Assassin's Creed Valhalla قطعا یک بازی نقش آفرینی با فضاسازی عالی و صد البته داستانی کم نظیر خواهد بود. اولین تریلر گیم‌‌پلی از این بازی میان نسلی طی 3 روز آینده در مراسم Inside Xbox کمپانی Microsoft پخش خواهد شد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار منتشر شده در خصوص بازی Assassin's Creed Valhalla حتما کانال تلگرام هواداران اساسینز کرید را دنبال کنید.

تعداد ۲ نظر برای این مطلب درج شده

علی نورسعید میگوید:

سلام مطلب عالی ای بود 

لطفا در صفحه راهنمایی پاسخگو باشید

 

Ali میگوید:

😍واو ایول 

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی