هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

دلیل محبوبیت فرانچایز Assassin's Creed

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳ ق.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

در تاریخ دنیای بازی های ویدئویی بازی‌هایی وجود داشتند که به دلیل شروعی طوفانی در فرانچایزهایشان همیشه جزو بازی‌های محبوب ما و جامعه گیمرها بودند. یکی از این فرانچایز ها، سری Assassin's Creed است.

حداقل در کشور ما شاید بعد از سری بازی‌هایی مثل GTA یا Call of Duty محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی، بازی های همین فرانچایز Assassin's Creed باشد. به شخصه تعداد کمی گیمر را دیده ام که بازی از این فرانچایز خوب و دوست داشتنی را بازی نکرده باشد و تقریبا از هر 3 گیمر 1 گیمر یک نسخه از این سری را بازی کرده اند. اما دلیل این محبوبیت و این‌همه طرفدار چیست؟ چرا با وجود بازی هایی به مراتب بهتر از بازی های سری اساسینز کرید، گیمرها همچنان این سری را بازی می‌کنند؟ در این مقاله سعی داریم جواب این سوال را به شما طرفداران همیشگی این سری بدهیم تا هم شما عشق و علاقتون به این سری بیشتر بشود و هم گیمرهای دیگر دلیل این علاقه را بدانند.

چگونه یک فرانچایز محبوب میشود؟ اول باید جواب این سوال را پیدا کنیم... 

این نسخه ها و زیر‌مجموعه های یک فرانچایز هستند که به یک فرانچایز معنا میبخشند... سری اساسینز کرید مثل هر سری بازی‌ای با یک نسخه کار خودش را شروع کرد. اسم این بازی Assassin's Creed بود، بدون هیچ پسوند یا پیشوندی... این نسخه مثل خیلی از فرانچایز ها تنها یک مقدمه برای ده ها بازیه دیگر بود. اما شاهکار و استارت محبوبیت این سری از اساسینز کرید 2 شروع شد بازی که در مقاله ای اختصاصی به بررسی آن پرداختیم... بازی که یکی از 10 پروتاگونیست بیاد ماندنی جهان گیم را به ما معرفی کرد. بازی که اتزیو را به ما معرفی کرد. اساسینز کرید 2 بازی بود که من و همه شما باهاش زندگی کردیم. اما این پایان داستان نبود و نسخه بعدیش هم با محوریت اتزیو توانست یک شاهکار به تمام معنا باشد. اما افت و خیز و همچنین فراز و نشیب سری فرقه قاتلین از نسخه چهارم این سری یعنی Assassin's Creed Revelation شروع شد. چند نسخه قوی و ضعیف تا اساسینز اوریجینز که بهترینشون همین اساسینز کرید اوریجینز و شماره چهارم فرقه قاتلین یعنی Assassin's Creed Black Flag بود. اینهمه شرح داده شد تا در نهایت یک نیتجه گیری بکنیم که چرا فقط دو سه نسخه این فرانچایز انقدر محبوب شده است.

راستش را بخواهید بازی‌های اساسینز کرید دارای سبک متفاوتی نسبت به بازی‌های دیگر هستند که این ویژگی یا خصوصیت یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این نسخه در دنیای گیم است.  

زاویه دوربین سوم شخص و جهان باز بودن بازی اونم در مکانی تاریخی یک لذت دیگر داشت که در بازی کردن هیچ بازی ویدئویی‌ای قابل مشاهده نیست. طراحی پر جزئیات مکان های تاریخی و قدیمی بازی باعث شده بود حس کنیم که در حال گشت و گذار در تاریخ دنیا هستیم تاریخی که توسط یوبیسافت در دسترس قرار گرفت. شاید واقعا همینطور باشد. سری اساسینز کرید درس تاریخ رو بهتر از معلم تاریخ بهمون یاد داده. علاوه بر این در بازی همیشه مکان های تاریخی یا واقعی و همچنین شخصیت های مشهوری چون گراهام بل و لئوناردو داوینچی حضور داشت که به لذت از بازی کمک زیادی میکرد تا حس و حال تاریخی بازی به خوبی در ما بوجود بیاد...

تنوع بازیسازی یوبیسافت در بازی های اساسینز کرید از دیگر دلایل محبوبیت این سری است. در هر بازی شرکت یوبیسافت بدون تعارف به سراغ تاریخ های مختلف از کشور های مختلف میرفت. از قبل از میلاد مسیح و جنگ های صلیبی و دوران رنسانس گرفته تا انقلاب کبیر فرانسه و امریکا و انقلاب صنعتی انگلستان! ما طرفداران سری اساسینز کرید همیشه یک شعاری داریم که در آن میگوییم : «اساسینز کرید تاریخ را از معلم تاریخ به ما بهتر درس میدهد!» 

واقعا هم همینطور است... انقدر تنوع تاریخی بازی ها زیاد است که بسیاری از رویداد های تاریخی جهان در ذهنتان باقی خواهد ماند و فراموش نخواهد شد. مثل سازه های لیئوناردو داوینچی تا هوش گراهام بل. مثل شبیه سازی شهر ایتالیا و دوران رنسانس. اما تازه فقط این نیست و سری اساسینز کرید به غیر از این‌ها همیشه به زبان های کشور های مختلف مجهز بوده. بر همین اساس همیشگی در بازی های این فرانچایز استفاده از زبان‌های مختلف بوده. با کلماتی آشنا شدیم که تا قبل از آن نمیدانستیم. مثلا در بازی‌های این سری گاهی اوقات بین زبان انگلیسی، از کلمه های زبان های دیگر هم استفاده میشد. مثل نسخه های Assassin's Creed 2 تا Revelation که بخوبی ترکیبی از دو زبان انگلیسی و ایتالیایی رو با اون لهجه سازی دیدنیشون بوجود آورده بودند. 

از بحث تاریخی بودن بازی که بگذریم میرسیم به شخصیت پردازی و آنتاگونیست و پروتاگونیست های فراموش نشدنی فرانچایز... از اتزیو که نیازی نیست حرف بزنیم انقدر عالی، و جذاب بود که عاشقش میشدیم برسیم به فرد متعصبی بنام الطایر یا حتی فرد آزادی خواه و انتقام جوی بنام کانر. همچنین منفور بی ثبات و عجیبی بنام هیثم کنوی! اوج تنوع شخصیت پردازی در سری اساسینز کرید دیده میشود. 

در این مقاله به واضح توضیح داده شد که دلیل محبوبیت این سری تنها به چند نسخه خلاصه نمیشود و این دلیل های است که ما و دیگر گیمرها سالهاست با این فرانچایز در حال زندگی کردن هستیم و حتی اگه یک نسخه بد از این سری را هم بازی کنیم بدون شک راضی خواهیم بود.

تعداد ۵ نظر برای این مطلب درج شده

AmirReza jam میگوید:

سلام خسته نباشید . اساسین اوریجینز خوب نبود بنظر من سیندیکیت بهتر بود شما خیلی کم لطفی میکنید ب نسخه سیندیکت خیلی طرفدار داره شخصیت جیکوب ب این خوشگلی و خوشتیپی بعد اتزیو و ادوارد پر طرفدار ترین شخصیت  هست  بهترین نسخه نسل هشتمی ب شخصه اودیسی و بعدش سیندیکت بود قطعا!

رامین علیزاده میگوید:

سلام 

من تعدادی از مراحل اساسین یونیتی رو به اخر رسوندم 

منتها الان میاره که ۵۱درصد تکمیل شده 

الان مشکل اینه روی مپ بقیه مراحل اصلی رو نمیاره 

چیکار کنم؟

رامین علیزاده میگوید:

سلام 

من تعدادی از مراحل اساسین یونیتی رو به اخر رسوندم 

منتها الان میاره که ۵۱درصد تکمیل شده 

الان مشکل اینه روی مپ بقیه مراحل اصلی رو نمیاره 

چیکار کنم؟

حسین میگوید:

تواساسین ۱ الطایر . همون اولش نوشته صبرکنید وامیستم ولی هم اولش نمیاد . اونجایی که پسره توازمایشگاهه ازخواب میپره ازبازی خارج میشه 

Amir میگوید:

اوریجینز اصن خوب نبود

اساسینز کرید درست و حساب از الطایر تا سیندیکیت

فقط همینا

سیندیکیت و یونیتی جذابیت فضا سازی دارن و الطایر و رولیشنز جذابیت تاریخی از نظر من اینا خیلی خوبن 

اما روگ‌ با اون داستان جذاب خیانتش من و جذب خودش نکرد

 

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی