هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

اولین نگاه به Assassin's Creed Origins

ارسال شده توسط محمدحسین در تاریخ يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱ ق.ظ

تعداد ۱ رای مثبت و ۰ رای منفی

هرگاه صحبت از اساسینز کرید و سری خاطره انگیز آن می شود، عده ای از خوبی ها و عده ای نیز از ضعف های ساخت آن حرف می زنند؛ خب، خوبی های بازی حتی برای مخالفان این سری نیز پوشیده نیست، اما بسیاری از طرفداران آن به ضعف هایش واقف هستند. پس از عناوین برادرهود و رولیشنز، به جرأت می توان گفت عنوان بلک فلگ از لحاظ ساخت و گرافیک بازی کم نقص ترین عنوان نسبت به دیگر قسمت ها بود. اما با این حال ضعفی بسیار بزرگ و غیر قابل چشم پوشی داشت؛ دور شدن از داستان اصلی اساسینز ها یا به اصطلاح ریشه های بازی. یوبیسافت سعی کرد با انتشار سیندیکیت دوباره طرفداران را به فرنچایز امیدوار کند و خب میتوان گفت تا حدودی نیز موفق بود. اما با این حال انتظارات طرفداران از این فرنچایز دوست داشتنی، خیلی بیشتر از این حرف هاست. آیا با وجود این استراحت یک ساله یوبیسافت باز هم شاهد عنوانی به محبوبیت AC:Brotherhood خواهیم بود؟


پس از 10 سال تجربه بازی اساسینز کرید، این باز قرعه به نام مصر و شخصیتی جدید افتاد. همانطور که برخی از شما دوستان می دانید نام این شخصیت جدید Bayek (بایک) می باشد. او یک جنگجوی چیره دست و همچنین از اولین اساسین های تاریخ و در عین حال مصر باستان می باشد.هدف او درست مانند اساسین های عناوین قبلی، اجرای عدالت و حفاظت از مردم در برابر تمپلارها می باشد. بر طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده اند، Origins تمایل شدیدی به بازگشت به ریشه های بازی دارد؛ اتفاقاتی که شاهد آنها هستیم در سال 49 قبل از میلاد و در زمان سلطنت کلئوپاترا به وقوع می پیوندند؛ هنوز اطلاعات دقیقی از شخصیت های بازی در دست نیست اما چیزی که به نظر می رسد این است که بایک دو دشمن اصلی دارد که یکی زن و دیگری مرد می باشد. حتی مشخص نیست که بایک تنها شخصیت قابل بازی است یا نه اما بر اساس منابع قوی، در کنار بایک شخصیت دیگری نیز حضور دارد که هنوز جنسیت یا پیشینه او مشخص نیست؛ اما باز هم برخی منابع دیگر بر این عقیده اند که دیگر شخصیت قابل بازی، دزموند مایلز خواهد بود. با وجود تجربه هایی که از فرنچایز اساسینز کرید داشته ایم، اکثر شایعات در مورد این سری محبوب به واقعیت پیوسته اند اما با وجود زمانی طولانی که تا انتشار بازی مانده، تنها باید صبر کرد.
برگردیم به شخصیت جدید خودمان؛ این طور که گفته می شود، بایک یه مدجای (Medjay) می باشد؛ و اما مدجای کیست؟ در زمان مصر باستان، افرادی آموزش دیده و ویژه ای وجود داشتند که وظیفه آنها حفاظت از نواحی مهم مانند پایتخت، اهرام و آرامگاه ها و حتی مرز های کشور بود. آنها به شدت از آیین های محلی خود حفاظت می کردند و توسط ارتش آموزش می دیدند. بدین وسیله، بایک قهرمانی محلی به شمار می رفت که مورد احترام مردم واقع می شد. درست مانند اساسین های قبلی، بایک نیز از توانایی های خاصی در استفاده از سلاح ها و ... برخوردار است و نقش مهمی نیز در تاسیس انجمن برادری دارد.
همانطور که گفتیم اکنون نوبت به مصر باستان رسیده است. با توجه به وسعتی که این کشور در زمینه کاوش های مختلف دارد، اینگونه از اساسینز کرید اوریجینز انتظار می رود که جهانی بدون مرز را برای گیمر ها فراهم کند؛ یافتن رموز و اسرار اهرام ثلاثه، کشتی رانی های متنوع و بسیاری آیتم های دیگر از جمله این کاوش ها می باشند. در این قسمت مانند بلک فلگ میتوان در زیر آب نیز به جستجوی گنج های باقی مانده از کشتی های غرق شده پرداخت و مانند بعضی قسمت های قبلی سوار بر اسب و یا حتی شتر شد! اما اینبار نژاد های مختلفی از حیوانات مختلف را در بازی مشاهده خواهید کرد و حتی کالسکه هایی برای حمل و نقل وجود خواهند داشت. اما تفاوتی که حیوانات این قسمت با قسمت های قبلی دارند این است که تنها برای حمل و نقل و پوست و غیره از آنها استفاده نمی شود؛ بلکه حضور عقاب دست آموزی به نام Senu در بازی به بایک کمک های شایانی می کند. به وسیله سنو شما می توانید محل های مختلف را از بالا مشاهده کنید، اهداف مختلف را نشانه گذاری کنید و حتی در مبارزات از او استفاده کنید. در این قسمت از اساسینز کرید یعنی اوریجینز، ارتقاهای مختلف اهمیت بسزایی در روند بازی دارند؛ به طوری که شمابرای مبارزه با دشمنان قوی ابتدا به سط آنها برسید و سپس آنها را شکست دهید و حتی ممکن است نتوانید به راحتی به صورت مخفی کاری دشمنان تنومند را از پای در بیاورید؛ حتی در این قسمت جاخالی دادن و ضربه زدن ها نسبت به نسخه های قبلی سخت تر بوده و برای کسانی که نسخه های قبلی را بازی نکرده باشند می تواند چالش بزرگی باشد. این ارتقا ها تنها به بایک ختم نمی شوند؛ یعنی شما می توانید سنو را نیز آپگرید کنید تا به شما در مبارزات یاری داده و حتی حواس دشمنان را براتیان پرت کند. بیشترین سطحی که میتوان در هر ارتقا به آن دست یافت سطح 40 می باشد.
بازی اینبار به طوری بهبود یافته که گیمر می تواند انتخاب کند که دشمنان خود را چگونه از میان بردارد؛ به این صورت که در حین بازی میتوان انتخاب کرد که دشمن خود را به آرامی و با تفکر و تعقل از میان بردارید یا آشکارا به سمت آنان یورش برده و با آنان وارد نبرد تن به تن شوید. ممکن است بسیاری از افراد حوصله مخفی کاری و صبر برای بی صدا کشتن رقیب نداشته باشند اما مطمئناً روش های هیجان انگیزی وجود دارند که از رویارویی مستقیم شما با دشمن جلوگیری می کنند؛ مثلا می توان با باز کردن درب قفس حیوانات وحشی در برابر دشمنان، تعداد آنها را کم کنید. حیوانات وحشی در این عنوان نه تنها به انسان ها بلکه به حیوانات دیگر نیز حمله می کنند. یکی از قابلیت های جدیدی که بایک از آن برخوردار است و در بلک فلگ این قابلیت وجود نداشت، توانایی شمشیر کشیدن و جنگیدن بایک در زیر آب است و می تواند به وسیله سلاح هایش حیوانات زیر آب را شکار و یا حتی از خود در برابر آنان محافظت کند. اینبار مبارزات به خشکی ختم نمی شوند و حتی میتوانید به دشمنان بر روی آب مبارزه کنید و با آتشدانی که بر روی قایق قرار دارد، قایق آنان را هدف قرار دهید.
جهان بازی اساسینز کرید اوریجینز، 3 برابر نقشه بلگ فلک خواهد بود؛ به طوری که کل دریای کارائیب در بلک فلگ برابر خشکی های اوریجینز می باشد. در جهان اوریجینز شمال شهر ها و روستاهایی نظیر ممفیس و الکساندریا خواهیم بود و به اتمام رساندن بخش داستانی در این شهر ها 20 ساعت به طول خواهد انجامید. مهارت های شخصیت بازی شامل شکارچی، جنگجو و غیبگو می شوند و این تصمیم شماست که بر روی کدام یک تمرکز بیشتری داشته و آن را ارتقا بخشید. در صورتی که حتی یکی از قسمت های اساسینز کرید را هم بازی کرده باشید می دانید که همیشه نقشه ای در پایین صفحه موجود است که آیکون مناطق و ماموریت های مختلف در آن به چشم می خورد؛ اما در اوریجینز دیگر خبری از نقشه نخواهد بود و شما باید به وسیله قطب نمای خود مسیر را پیدا کنید. در این عنوان شما با معماهای زیادی روبرو خواهید بود که بسیار چالش بر انگیز هستند. همچنین میادینی که برای مبارزه گلادیاتور ها طراحی شده اند نیز در بازی به چشم می خورند اما لازم به ذکر است که بازی فاقد مولتی پلیر می باشد.
کار بر روی این بازی چهارسال است که آغاز شده است و به همین دلیل اکنون می توانیم انتظار عنوانی فوق العاده از یوبیسافت داشته باشیم. موتوری که بازی بر مبنای آن ساخته شده است AnvilNext 2.0 می باشد که در عنوان یونیتی هم استفاده شده بود. بروزرسانی این موتور در این عنوان باعث شده است تا بتوان ساختمان ها و محل های وسیع تری نسبت به عناوین قبلی داشت. هنوز در مورد بایک نمیتوان نظری قطعی داد؛ چون هنوز نمی دانیم که آیا او مانند اتزیو محبوب خواهد شد یا نه؛ اما اگر نگاه عادلانه ای هم داشته باشیم، اتزیو هم از همان اول محبوب نبود. با تمام این اوصاف، اگر تاخیری به تاریخ انتشار بازی نخورد، باید تا 5 آبان ماه امسال صبر کنیم تا ببینیم آیا اساسینز کرید آنطور که یوبی سافت گفته است به ریشه ها و اوج خود باز خواهد گشت یا خیر.

تعداد ۱ نظر برای این مطلب درج شده

GRAND SCORPION میگوید:

سلام
درسته که وب خودتونه و بمن ربطی نداره ولی میشه لطفا بخش ask the creed رو چک کنید؟

ادمین پاسخ داده است:

دوست عزیز این بخش برای کاربران هست که به هم کمک کنن.

به دلایلی ما وقت نمیکنیم همیشه پاسخ دوستان رو بدیم...

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی