هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

خیزش ققنوس | چه بر سر عنوان AC:Rising Phoenix آمد؟

ارسال شده توسط محمدحسین در تاریخ شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۴۱ ق.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

به جرأت می‌توان گفت که تمام آمال و آرزوها و هست و نیست یک فیلم ساز، یک بازیگر، یک نویسنده و یک بازی‌ساز، در مخاطبان‌اش خلاصه می‌شود. این مخاطبان هستند که با واکنش‌های خود نسبت به یک اثر (یک فیلم، یک کتاب، یک بازی یا محصول هنری/ رسانه‌ای دیگری) به صاحب اثر جهت می‌دهند. این مخاطبان هستند که به صاحب اثر، اعتماد و اعتبار و به خود اثر شخصیت می‌دهند. آیا همین مسیری که پیش می‌روی، مسیر درستی است یا خیر؟ از روی واکنش مخاطبان خود می‌توانی بفهمی. هم‌چنین می‌توانی نقدهای دل‌سوزانه منتقدان را به کار بگیری و در اثرهای بعدی خودت، بهتر و قوی‌تر ظاهر شوی؛ البته همه‌ی چیزهایی که تا بدین جا گفته شد، یک شرط مبرهن دارد، آن‌هم اینکه اصلا اثری منتشر شده باشد و مخاطب چیزی دیده، شنیده و یا خوانده باشد.

ریشه‌های ققنوس قاتل چیست؟

۱۰ سالی است که فرقه‌ی اساسین همراه ماست و امسال با انتشار AC Origins این ده سالگی، با نمایش چگونگی شکل‌گیری این انجمن برادری، همان‌طور که در تریلرهای بازی به این عبارت اشاره شده The Brotherhood Begins Here، به مصر باستان بازمی‌گردد و آغاز داستان خود را پی می‌گیرد اما این مقاله درباره‌ی جدیدترین عنوان این مجموعه‌ی پرطرفدار یوبی‌سافت نیست؛ در عین حال نامربوط به Origins هم نیست. اکنون، قرار است نگاهی بیندازیم به عنوانی با نام Assassin’s Creed Rising Phoenix که در نوع خود یکی از عجیب و غریب‌ترین پروژه‌های بازی‌سازی در چند سال اخیر است ولی چرا؟ در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

 

تریلر بالا را مشاهده کردید؟ این تریلر خیلی وقت نیست که منتشر شده، یعنی اواخر سال گذشته‌ی میلادی بود که به‌صورت غیررسمی در یوتیوب منتشر شد و در هیچ سایت یا منبع معتبر خبری این تریلر منتشر نشد. تریلر گیم‌پلی بالا، به خیزش ققنوس یا همان Rising Phoenix نسبت داده می‌شود. اگر بخواهیم براساس تریلر بالا قضاوت کنیم، خیزش ققنوس خیلی شبیه به سومین AC است و لباس شخصیت اصلی نیز تقریبا همان لباسی است که استاد «کانر کن‌وی» در زمانی که خودش اساسین بود بر تن می‌کرد. اگر به جان سومین اساسین افتاده بودید، مطمئنا این لباس را آزاد کرده بودید که می توانید آن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

لباس استاد کانر یعنی Achilles که با دنبال کردن ماموریت‌های داستانی و ماموریت‌های فرعی خود وی می‌توانستید آن را آزاد کنید.

زمانی‌که AC III را بازی می‌کردم، خیلی دوست داشتم بیشتر درباره‌ی «آکیلیز» Achilles بدانم و اگر یک بازی یا بسته‌الحاقی کوچک برای داستان وی منتشر می‌شد و امکان بازی کردن در نقش خودش نیز بود، حتما آن را خریداری می‌کردم. اما نمی‌دانم یادتان هست یا نه، ولی همین AC Origins که چند ماه دیگر منتشر می‌شود نیز راه دور و درازی را پیموده تا «ریشه‌ها» نام گرفته است. دقیق خاطرم نیست، ولی اگر اشتباه نکنم ۵ سال پیش بود که تصویر زیر از دستان یوبی‌سافت که در جلسه‌‌ی خصوصی Game Developers Conference یا GDC در رفت و به بیرون درز کرد.

بیشتر بخوانید: GDC همان‌طور که از نامش برمی‌آید، گردهمایی بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدیویی است که سالانه برگزار می‌شود. محل برگزاری این رویداد هر سال ممکن است متفاوت باشد و بیشتر به‌صورت خصوصی و بدون بازدید عموم برگزار می‌شود. اهداف اصلی این رویداد و برنامه‌های آن، رونمایی از پروژه‌های جدید بازی‌سازی هر شرکت و بحث و تبادل نظر درباره‌ی آن توسط دیگر توسعه‌دهندگان، برنامه‌ریزی های جدید توسعه‌ی صنعت بازی و دیگر موارد مشابه است.

شایعات مبنی بر این بود که این بازی جدید یوبی‌سافت، «شاهزاده‌ی مصر» یا Prince of Egypt نام دارد. سپس این شایعات به‌صورت غیرمستقیم توسط خود یوبی‌سافت و البته کاربران رد شدند چون دید دوربین در این تصویر و نحوه‌ی ایستادن شخصیت اصلی شبیه به بازی‌های AC بود.

یوبی‌سافت درباره‌ی معرفی و بسط دادن مجموعه‌ی پرطرفدارش، دوست دارد از راه‌های مختلفی دوز رازآلود بودن پروژه‌ها را بالا ببرد و همه‌ی داستان‌ها و عناوین را به یکدیگر مرتبط کند؛ البته ناگفته نماند دنیایی که یوبی‌سافت در چهارمین نسخه از مجموعه، «پرچم سیاه»، در زمان حال خلق کرده بود، حداقل برای من یک نفر بسیار جالب بود و «ابسترگو» واسطه‌ی خلق این جذابیت بود. تصویر زیر در درفش سیاه موجود بود و اگر Codex بازی را مرتب دنبال می‌کردید و در زمان حال، تمامی رایانه‌ها را هک می‌کردید، اطلاعاتی از دیگر پروژه‌های ابسترگوی خبیث آزاد می‌شد که یادم است در اطلاعات این عکس نام Rising Phoenix درج شده بود؛ حتی اطلاعات و کانسپ‌آرت هایی از پروژه‌های ژاپن، رومانی و پرتغال نیز وجود داشت که یوبی‌سافت در اصل به‌واسطه‌ی ابسترگو داشت برنامه‌های آینده‌اش را برای کسانی که واقعا پی‌گیر ماجرا بودند و شیره‌ی بازی را تماما از آن بیرون می‌کشیدند، به‌اشتراک می‌گذاشت.

این همان تصویر دومی است که از بازی مذکور در درفش سیاه وجود داشت. ما هیچ‌وقت افتخار دیدن چهره‌ی این شخصیت را نداشتیم، اما احتمالا ایشان همان «با-یک» یا Ba-yek امروز هستند. Origins امروز در ابتدا نام پرو‌ژه‌هایی چون Project Egypt، Project Orisis و Project Rising Phoenix را یدک کشیده (نام پروژه‌ی خیزش ققنوس بارها به آن به‌عنوان نام پروژه‌ی بازی مصر این مجموعه در اخبار، شایعات و حتی خود بازی پرچم سیاه اشاره شده) تا کمی پیش Empire نام گرفت و درنهایت به ریشه‌ها رسید.

پرونده‌ی ققنوس مرموز بسته نشد و یک سال بعد، در نسخه‌ی Rogue مجموعه، یوبی‌سافت در زمان حال بازی پوستر‌های Coming Soon این عنوان را به در و دیوار شرکت ابسترگو چسبانده بود. سال ۲۰۱۳ میلادی بود که شایعات و اخبار بازی AC Rising Phoenix به اوج خود رسید. جالب است بدانید با اینکه یوبی‌سافت در بازی‌هایش همیشه به‌نوعی پرونده‌ی این ققنوس محبوب‌اش را باز نگه می‌داشت، ولی هیچ‌وقت خبری رسمی از آن منتشر نشد و همه‌ی اخباری که از سایت‌های معتبر منتشر شدند نیز با عنوان شایعه منتشر شدند؛ شایعه‌هایی بسیار قوی! خیزش ققنوس حتی در همان سال ۲۰۱۳ میلادی به‌عنوان یک بازی انحصاری کنسول دستی PS Vita در یک خرده‌فروشی اسپانیایی لیست شد.

که بعدا از قرار معلوم، آن خرده‌فروشی نیز صرفا پیاز داغ پرونده‌ی ققنوس را زیاد کرده بود و Rising Phoenix اصلا توسط یوبی‌سافت به‌صورت رسمی تایید نشده بود؛ به این دو لینک نگاهی بیندازید. بسیاری حدس می‌زنند یوبی‌سافت فقط برای شوخی با مخاطبان خود پرونده‌ی ققنوس را باز نگه می‌داشته، در حالی‌که هیچ‌وقت، هیچ مدرک رسمی بر اثبات وجود چنین عنوانی منتشر نشد، اما منِ مخاطب یادم است که عبارت «خیزش ققنوس» از کجا و چگونه شکل گرفت، به کار برده شد و سپس چه شد. براساس تمامی مدارک موجود و مواردی که در خاطر خودم است، می‌توانم بگویم یوبی‌سافت توسط این کارهایی که با عنوان Rising Phoenix کرد، به‌طریقی می‌خواست تغییر برنامه‌های خود را سرِهم بیاورد و قائله را ختم دهد. اگر چنین نباشد، پس چه دلیلی که برمبنای منطق باشد می‌تواند این اتفاقات و شواهد را توضیح دهد؟ مگر اینکه واقعا هنوز پروژه‌ای با نام خیزش ققنوس در کار باشد که برای ادامه‌ی کار، ویدیوی زیر را می‌بینیم.

یک فرضیه درباره ی Assassin's Creed: Rising Phoenix

در سومین قسمت، «جونو» در کالبد یک ققنوس راهنمای کانر شده بود. جونو در اصل، شخصیت منفی اصلی کل مجموعه است که از تمدن اولیه و عدن آمده و اصلا دل خوشی از انسان‌ها ندارد. اگر تمامی بازی‌های مجموعه را دنبال کرده باشید، با تمامی قطعه‌های بهشتی آشنا هستید و جونو را نیز می‌شناسید. در AC Syndicate بود که قصه‌ای کوتاه و فرعی از جنگ‌جهانی اول تعریف شد و در نقش ماموریتی سری قابل آزادسازی بود. در این ماموریت سری، شما در نقش «لیدیا فرای»، عضو دیگری از خانواده‌ی فرای که او نیز اساسین بود، قرار می‌گرفتید و این قسمت از بازی برای خودش دنیای مستقل دیگری داشت. این قسمت از بازی را اگر دنبال می‌کردید و آن را به‌پایان می‌رساندید، جونو ظاهر می‌شد و با شما صحبت می‌کرد و می‌گفت که به هدفش یعنی نابودی انسان و پس‌گرفتن قطعات بهشتی و دارایی‌های تمدن اولیه است نزدیک شده و به‌زودی به آن خواهد رسید. شاید خیزش ققنوس، آخرین بازی مجموعه فرقه اساسین باشد و پایان داستان. می‌دانیم که Syndicate به دوره‌ی ویکتوریای لندن و قرن ۱۸ رسیده بود که به زمان حال بسیار نزدیک است، پس برای اینکه ابهام‌های باقی مانده‌ی داستانی برطرف شوند و AC به سودآوری برای سازنده‌اش کمی بیشتر ادامه دهد، بازی را به مصر باستان و شکل‌گیری‌های این فرقه برگردانده تا در برهه‌ی زمانی درست کار پایان یابد. البته، این‌ها همه فرضیه‌های نویسنده‌ی این مقاله است و دلیلی بر درست بودن آنها وجود ندارد و صرفا براساس شواهد، اتفاقات و مدارک چند سال اخیر، این فرضیه‌ها شکل گرفته‌اند. خوشحال می‌شوم فرضیه‌ها و نظرات شما درباره‌ی این بازی و ماجراهای آن را بدانم.

درنهایت، نمی‌توان ۱۰۰٪ گفت که خیزش ققنوس یک پروژه‌ی لغو شده است؛ حتی اگر آن را همان عنوان انحصاری PS Vita نیز درنظر بگیریم هم نمی‌شود چنین چیزی را با اطمینان گفت، اما می‌توان گفت احتمالا آن خرده‌فروش اسپانیایی نیز کار درستی انجام داده و احتمالا بعدا نام بازی از آن لیست توسط یوبی‌سافت حذف شده است. همان‌طور که در آغاز مقاله اشاره‌ شد، خیزش ققنوس یکی از عناوین عجیب و غریب و مرموزی است که سال‌هاست همراه ماست. برای پایان کار، می‌توان با اطمینان گفت تیزر زیر با چنین عنوانی به‌هیچ وجه وجود خارجی نداشته و طرفداران مجموعه هنوز در آرزوی یک بازی ژاپن‌محور مانده‌اند! البته، باز هم خدا را شکر که بعد از سال‌ها یوبی‌سافت بالاخره قرار است طرفداران بازی محبوب‌اش را به مصر موعود برساند و من نیز به‌شخصه امیدوارم Origins در لیست خوب‌ها قرار بگیرد و ادامه‌دهنده‌ای موفق برای AC شود. در ادامه شما را به تماشای تیزر مذکور دعوت می‌کنم؛ لازم به ذکر است که این تیزر توسط طرفدارهای بازی ساخته شده و بیشتر کانسپت‌آرت‌ها و مدل‌های موجود در آن نیز طراحی‌های خود طرفداران است.

Assassins Creed V: Rising Sun

 

منبع : دنیای بازی

تعداد ۰ نظر برای این مطلب درج شده

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی