هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

دورنمای سری! | آیا اساسینز کرید به زمان آینده میرود؟

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۱ ب.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

تا قبل از سال 2017، نسخه‌های اساسینز کرید یکی بعد از دیگری زمان جدیدتری را به نمایش می‌گذاشتند. به عنوان مثال، بعد از بلک فلگ که قبل از نبرد‌های دریایی چندگانه بود، بازی بعدی یعنی Assassin's Creed Rogue چندین و چند سال جلوتر رفت و نبردهای دریایی چند گانه را به نمایش گذاشت. در نسخه بعدی بازه زمانی این مجموعه جلوتر رفته و به زمان انقلاب فرانسه رسید... بعدش یوبی‌سافت تصمیم گرفت، دست به کار جاه طلبانه تر و البته پر ریسک تری را بزند. این شرکت فرانسوی تصمیم گرفت که تاریخ را به انقلاب صنعتی ببرد. یعنی تقریبا کالسکه ها داشتند جایشان را به اتوموبیل ها میدادند، و مسافرت‌های ریلی ممکن شده بود. این بازی همانطور که میدانید Assassin's Creed Syndicate بود. اما بعد از سال 2015 احتمالات دوباره وارد بازی شدند و شایعه پراکن‌ها شروع به انتشار شایعات احتمالا کذب و دروغ کردند. از آنجا که با توجه به تحلیل، نسخه‌های چند قسمتی جدید اساسینز کرید کم کم داشتند به زمان حال باز می‌گشتند بنابراین این امر به بعضی‌ها جرئت داد تا سرشان را بالا بیاورند و بگویند که نسخه‌ بعدی اساسینز کرید دیگر تاریخی نیست و به زمان آینده میرود. اما یوبی‌سافت بزرگترین سیلی را به دهان این منتقدان کوبید و با معرفی Assassin's Creed Origins تا جایی که می‌توانست تاریخ بازی را به زمان گذشته برد حتی گذشته تر از قدیمی ترین نسخه سری یعنی Assassin's Creed 1 و حتی قبلتر از شخصیتی چون الطایر و جنگ‌های صلیبی. به زمانی که هیدن بلید تازه ساخته شده بود و یونانیان و مصریان کماکان با اندامی برهنه وارد مجالس و مغازه‌های شهر می‌شدند! حتی یوبی‌سافت بازی Assassin's Creed Odyssey که قرار است آخرین نسخه منتشر شده این سری باشد را به زمان حتی قبل‌تر از Assassin's Creed Origins برد! یعنی جایی که با کمال تعجب هنوز فرقه اساسین‌ها و تمپلار ها تشکیل نشده است! حتی هیدن بلید هم وجود ندارد! اما آیا همین امر موجب شکست سری نمیشود؟ که اینقدر به گذشته سفر کرد و تاریخ را جستجو کرد؟ که اصلا نیم نگاهی به آینده نداشت؟ ما در این مقاله سعی میکنیم تحلیل کنیم که آیا اصلا ممکن است چنین اتفاقی بیفتد؟ اگر روزی اینچنین شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بنظرم من نیم نگاهی به زمان آینده یا به زبانی دیگر، زمان حال در سری بسیار انجام و دیده شده. از سرنوشت پنج قسمتی دزموند مایلز گرفته، تا نمونه‌های ناشناس دیگر... اما هیچگاه یوبی‌سافت نه تنها به ماموریت‌های بازه زمانی کنونی اهمیت نداد؛ بلکه اصلا اختیاری در دستان گیمر قرار نداد تا بتواند در زمان حال با شخصیت مورد علاقه‌اش گشت زنی کند. همه ما میدانیم که این یک نقطه ضعف است اما با این حال از این بحث فاکتور میگیریم. چرا اصلا یوبی‌سافت زمان گذشته را ول نکند و بچسبد به زمان حال؟ فرض کنید که بتوانید از در و دیوار پارکور کنید، و همینطور سوار ماشین به جای اسب بشوید، و حس و حال فرقه اساسین‌ها و نبرد این گروه با تمپلارها را بدون حضور آنیموس و نقش هایش تجربه کنید و یا حتی با هیدن بلید پیشرفته تر همه اشخاص رو اساسینیت کنید... چی به ذهنتان می‌رسد جز یک سرگرمی به تمام عیار. اما بنظرتان اتفاق افتادن این امر چه مضرات و فوایدی را به همراه خواهد داشت؟ 

سری AC همیشه به ما یک درس زندگی داده است... که برای رسیدن به هدف هیچوقت نباید ناامید شد... درس آموزشی داده است... که تاریخ را به ما حتی بهتر از معلم تاریخ درس میدهد و درس گیمری... که هیچوقت نباید عجله و شک و تردید کاری را انجام بدیم... چیزی که سری Assassin's Creed همیشه بهش پایبند بوده و به نوعی یکی از بهترین نقاط قوتش لقب گرفته؛ طراحی و باز ساخت محیط‌های تاریخی در کل جهان هست. ما بیش از 10 نسخه کیش یک آدم‌کش داریم، در تمامی این نسخه ها چه در زمان جنگ‌های صلیبی، چه دوران رنسانس، چه در میدان‌های نبرد انقلاب‌های آمریکا و فرانسه و چه در وقایع مهمی چون انقلاب صنعتی و نبرد‌های دریایی، سری بهترین حس لذت از این دوران رو برای ما به ارمقان گذاشت. یوبی‌سافت کاری کرد حس کنیم سفر در زمان اصلا و ابدا غیر ممکن نیست بلکه با ساخت بازی بی‌نقص با تمامی چشم‌انداز های تاریخی، میتوان یک بازی کامل در خصوص تاریخ ساخت و علاوه بر اینکه کلید گشت زنی در این جهان مجازی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد، سعی می‌کند داستانی با قلم خودش و به زیبایی هرچه تمام تر برای رنگ آمیزی این دنیای وصف نشدنی استفاده کند... حالا علاوه بر این‌ها یوبی‌سافت اثر جهان‌‌بازی دیگر بنام Watch Dogs دارد که خودش هم از دید سوم شخص، همانند دید اساسینز کرید جریان می‌یابد. شاید تا قبل از سال 2014 و انتشار و خلق این بازی ایده زمان آینده برای سری اساسینز کرید شدنی تر بود اما این اتفاق باعث شد احتمالات به شدت کاهش یابد. 

شاید در این سال‌ها تنها چیزی که سری رو از نابودی نجات داد همین حس و حال درک تاریخ در قالب آلبومی بنام Assassin's Creed بود. بنظرتان شایسته هست که بازی به این خصوصیات و نقاط مثبتی که بارها از دره نجاتش داده است پشت کند و ساخت بازی در سبک سایبرپانک و هر سبکی را آغاز کند؟ شاید این عمل در نگاه اول ناشدنی و بی مصرف به نظر برسد اما یک امید هست که هنوز هم این فرضیه را در جهت اثبات شدن هدایت می‌کند... یوبی‌سافت... این شرکت دوست داشتنی و البته خودخواه که در این سال‌ها حسابی مارا ناامید کرد... اما چه چیزی این شرکت را کماکان پر طرفدار و موفق نگه داشته داشته است؟ این شرکت همیشه یک نقطه قوت بسیار عالی داشت که از قدیم الایام بخاطر همان دلیل یوبی‌سافت را نسبت به شرکت‌های دیگر منحصر به فرد می‌کرد. بیایید با نیم نگاهی به عناوین منتشر شده و محبوب یوبی‌سافت در این سال‌ها نگاهی بیندازیم و با استفاده از آن، نقطه قوتش را بیابیم... سری اساسینز کرید سری که یک رویا پردازی عالی داشت، در زمان تاریخی دنبال میشد و صد البته هیچ شرکتی نتوانست نه ایده پردازی آن را انجام دهد، و اگر انجام داد به خوبی آن‌را در بازی‌اش پیاده کند! سری Watch Dogs طوری طراحی شده بود که این توانایی را به یوبی داد تا با اعتماد به نفس هرچه تمام تر بگوید که ایده خودش را داشت و از هیچ کسی تقلید نکرد! سری Tom Clancy's تجربه متفاوتی را در خصوص بخش چند نفره برای همه ما به یادگار گذاشته و می‌گذارد... و ده ها فرانچایز و بازی تک قسمتی دیگر که توسط این کمپانی درست شده است. اما نقطه قوت کجاست؟ نقطه قوت یوبی‌سافت آن است که هروقت، هرکجا و هر زمان که بخواهد می‌تواند یک بازی با ایده پردازی بسازد که هیچ‌گاه در تاریخ حتی فرضیه‌اش هم ثبت نشده... بزرگترین نقطه قوت یوبیسافت از قدیم تا الان قدرت ذهن و ایده پردازی کارکنانش بوده، بسا که جرقه‌ای در ذهن کسی روشن شود و بازی با محوریت زمان آینده در سری بسازد. از یوبی‌سافت هرکاری برمیاید پس بهتر است دست کمش نگیریم. اما اگر یوبی‌سافت روزی با سری اساسینز کرید چنین کاری بکند دو اتفاق خواهد افتاد : یا انقدر با بازخورد خوب مواجه میشود که رکورد امتیازات و فروش‌هارا جابجا می‌کند و یا انقدر افتضاح از آب در میاید که روزهای تاریک یوبی‌سافت را به همراه خواهد داشت، یعنی بازخوردهای منفی و آبرو بر و حتی پایین آمدن سهام و ورشکستگی... شما فکر می‌کنید روزی یوبی‌سافت چنین ریسکی بکند؟ بعید میدانم...

تعداد ۱ نظر برای این مطلب درج شده

علی میگوید:

باحاله ، بازی مرحله ای تفنگی اساسینز کرید میسازن خودم فکر میکنم علکیه

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی