هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

شروعی ناموفق | نقد و بررسی فیلم Assassin's Creed

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۴۲ ب.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

در سال های اخیر ساخت بازی ویدیویی یکی از پر درآمد ترین صنعت های جهان بوده و هست. چندی پیش هم اعلام شد که در دهه اخیر میزان درآمد بازی های ویدیویی بسیار بالاتر از صنعت هالیوود است و این به طور کامل اهمیت بازی یا گیم را نشان میدهد. ولی آیا این نظر خوبی نیست که فیلمی بر اساس بازی ویدیویی ساخته شود که هم برای شرکت و مجموعه بازی مورد نظر درآمد داشته باشد و هم خود فیلم به دلیل معروف بودن آن بازی از فروش زیادی برخوردار باشد؟ قطعا نه تنها یک پیشنهاد بلکه یک شاهکار است ولی بد، کارشدن روی این نوع فیلمها و توجه نکردن کارگردانان به چنین موضوع هایی باعث شد این ایده تقریبا از یادها برود. ولی هالیوود با معرفی فیلم Assassin's Creed در سال 2016 به ما نشان داد هنوز هم امید برای پیشرفت در این نوع فیلم ها زیاد است ولی این فیلم به طور کامل ما را ناامید کرد. 

کارگردان این فیلم جاستین کورزل نام داشت کسی که کارنامه چندان طولانی در اختیار ندارد ولی با کارگردانی خوبش در بعضی فیلم ها مانند مکبث باعث شده بود فکر کنیم که این کارگردان حداقل چیزی از فیلم ساختن حالیش است و ممکن است فیلم فرقه فاتلان راهم موفق کند. بازیگران معروفی چون مایکل فسبندر که از تجربه اش میشود به حضور در فیلم های X-Men اشاره کرد و یا ماریون کوتیار با حضور در فیلم Batman The Dark Knight Rises از بازیگران محبوب این فیلم بودند. همچنین بازیگران خوب دیگری چون جرمی آیرونز، برندن گلیسون و شاربوت رمپلینگ نیز در این فیلم ایفای نقش میکردند. ساخت پوستر و تریلر هیجان انگیز به علاوه این بازیگران به همه ما امید داده بود که بالاخره میتوانیم یک فیلم خوب بر اساس یک بازی ویدیویی ببینیم. بالاخره بعد از اما و اگرهای فراوان فیلم Assassin's Creed به روی پرده رفت. بعد از گذشت چند ماه متوجه شدیم که فیلمی که قرار بود یک پل نجات باشد تبدیل به یک تخریب کننده پل شد. میشود گفت این فیلم میتواند یکی از افتضاح ترین فیلم ها نه تنها در این زمینه بلکه یکی از بدترین فیلم های تاریخ هالیوود نیز لقب بگیرد که در ادامه دلایل آنرا باهم بررسی میکنیم.

اولین شخصیت پردازی ضعیف فیلم است. این فیلم دارای بازیگران قوی زیادی بود ولی به دلیل اشتباهات سازندگان فیلم و دادن نقش های نه چندان درست به آنها و همچنین فیلمنامه بد باعث شده بود این بازیگر ها نتوانند خودشان را در فیلم نشان دهند و تمام توانایی های خود را به نمایش بگذارند. از سویی دیگر تغییرات در سبک و سیاق فیلم نسبت به بازی از دیگر عوامل شکست این فیلم بود. مثلا تغییر شکل آنیموس به یک بازوی مکانیکی. در بازی های سری اساسینز کرید در تمام نسخه ها دستگاهی بنام Animus وجود داشت که شخص زمان حال را به زمان گذشته میبرد تا خاطرات مهم جدش را مرور کند. در این نسخه هم اینکار توسط شخصیتی بنام کالوم لینچ انجام میشود ولی با این تفاوت که دیگر روی دستگاهی نمیخوابد و باید تمام حرکات جدش "آگیلار" را در زمان حال به طور کامل و دقیق انجام دهد که کمی به تخیلی بودن فیلم نیز می افزاید. اینکه تمام حرکات توسط یک بازوی مکانیکی شبیه سازی شود کمی که چه عرض کنم کاملا غیرممکن به نظر میرسد مثلا در بعضی موقعیت ها آگیلار مسافت طولانی را ظرف چند دقیقه بدون توقف طی میکند و یا گاهی اوقات روی زمین پشتک میزند که شبیه سازی این حرکات توسط یک بازوی مکانیکی دسته دار نشدنی است. از طرفی سازندگان فیلم مکان و زمان خوبی را برای شرح دادن داستان انتخاب کردند. فیلم در زمان جنگ های اسپانیایی در سال 1492 رخ میدهد و سازندگان فیلم توانستند جنبه های تاریخی را خیلی خوب خلق و بسازند ولی هنوزهم فیلم از مشکلات زیادی رنج میبرد. تمام گیمر ها در بازی های Assassin's Creed دوست داشتند تا تمام بازی در زمان گذشته دنبال شود و در زمان حال یا اینده طی نشود چون خیلی کسل کننده است ولی فیلم اساسینز کرید دقیقا برعکس اینکار را کرده است. فیلم اکثر اوقات در زمان کسل کننده حال دنبال میشود و دائما دیالوگ های مسخره و ابتدایی بین بازیگران زده میشود که به جذابیت فیلم لطمه زیادی میزند. زمانی هم که بازی در زمان گذشته دنبال میشود بازی هی با فلش بک هایش به زمان حال بیننده را با تمام وجود آزار میدهد مثلا در زمان گذشته آگیلار از روی ساختمان میپرد، کالوم هم در زمان حال این حرکت را به کمک بازوی مکانیکی شبیه سازی میکند و هرحرکتی که در زمان گذشته انجام میشود در زمان حال نیز در فیلم نمایش داده میشود که کلا حال آدم را بهم میزند. فیلمبرداری افتضاح هم از بزرگترین دلایل شکست این فیلم است. دوربین موقع تعقیب و گریز ها خیلی خیلی لرزان است و باعث سردرد میشود ولی این تازه بخشی از مشکل است در این میان که با لرزش دوربین چیزی نمیتوانید ببینید شن ها و خاک های مضحک و کاملا مصنوعی میان فیلم و تعقیب و گریز ها ظاهر میشوند که کاملا دید شما را به فیلم کور میکند. 

حتی داستان هم تعریفی نداشت و بیشتر با یک هدف که سیب بهشتی باشد دنبال میشد. در بازی ها هدف اصلی شخصیت های گذشته در بازی در ابتدا چیزهای دیگری بود و در ادامه با آشنا شدن با سیب عدن به دنبال گرفتن آن تلاش میکردند ولی در زمان گذشته فیلم، از همان ابتدا آگیلار و همکارش به دنبال سیب عدن هستند و داستان هیچ خط مستقیم و طرح مشخصی ندارد. آگیلار ادم میکشد از ساختمان ها میپرد و دیگر هیچ! حتی نبرد ها هم خیلی ابکی بود و همانطور که گفتیم شن ها و زاویه های بد و لرزش دوربین باعث بدتر شدن آن میشدند.

درکل این فیلم هیچ نکته مثبتی ندارد و در نهایت با Meta فوق العاده بد 36 و با نمره بد 6.3 از دید کاربران سایت Metacritic و همچنین نمره 5.8 از سایت IMBD نشان داد که این فیلم یک فاجعه به تمام عیار بود و تازه این بخشی از نمرات افتضاح این فیلم در سایت های معتبر است. بنظر بنده اگر یوبیسافت و کارگردانان به فکر ساخت فیلمی بر اساس یک بازی ویدیویی نکنند بهتر است تا هم پول زیادیخرج نشود و هم با اعصاب و روان ما بازی نکنند!

تعداد ۲ نظر برای این مطلب درج شده

bad_Queen G.S.M میگوید:

نویسنده میپزیرین؟


سهیل میگوید:

بنظر من این فیلم دقیقا همون مشکلیو داشت که توفیلم افتضاح ابرقهرمانی بتمن علیه سوپرمن تکرار شده بود.مشکلش هم این بود که خارج از این نقصهایی که شما گفتید که واقعا بدبود فیلم به شدت شلوغ بود به خاطر همینم مخاطب ازاول تا آخر نمی تونه باهیچ کدوم ازشخصیتای فیلم ارتباط برقرار کنه.علت این مشکلهم فیلمنامه بشدت طولانی اون بود.که درواقع اومدن یک فیلنامه یی که برای ساخت یک سریال خوبه رو در یک فیلم دوساعتی خلاصه کردن.😑

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی