شروع پس از نابودی | چگونه یوبیسافت با اوریجینز فرانچایز را نجات داد
ارسال شده توسط ادمین در تاریخ دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۰۱ ب.ظ
تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفییوبیسافت چگونه سری اساسینز کرید را نجات داد؟ :
بعد از عرضه هفتمین نسخه فرانچایز اساسینز کرید یعنی Assassins creed black flag یوبیسافت روندی نزولی در موفقیت در این فرانچایز کسب کرد و این سری را به سمت نابودی کشاند با وبسایت هواداران اساسینز کرید و برسی چگونگی نجات فرانچایز فرقه قاتلان همراه باشید....
در سال 2015 یوبیسافت خبر از ساخت بازی بنام Assassins creed rogue داد که گیمرها توقع بازی جدید و خوبی بعد از بلک فلگ داشتند که در کمال تعجب همه چیز به طور برعکس اتفاق افتاد..... بعد از عرضه هشتمین نسخه اصلی فرانچایز همه منتقدان فهمیدن که اینبار یوبیسافت افتضاحی در ساخت یه نسخه دیگر از اساسینز کرید به بار اورده است که در ادامه به مشکلات متعدد این نسخه اشاره خواهیم کرد. یکی از مشکلات بازی که اصلی ترین مشکل این بازی بود آن بود که بازی بیشتر بجای یک بازی جدید شبیه یک بسته الحاقی از بازی بلک فلگ بود. از جمله گیمپلی و گرافیک بازی که به طور کامل شبیه نسخه قبلی این سری بودند. داستان بازی هم با وجود اینکه جذاب بود اما روندی یکنواخت داشت به طوری که بازی باز از ابتدا میتوانست حدس بزند که در پایان بازی چه اتفاقی می افتد. در سال 2015 بازی هایی با گرافیک مثال زدنی منتشر شده بود مانند batman arkham knight که هم اکنون نیز از نظر گرافیک بصری از بسیاری از بازی های 2017 بهتر است. اما یوبیسافت هنوز نتوانسته بود در سری اساسینز کرید گرافیک چشمگیری را خلق کند به طوری که از اساسینز کرید 3 تا روگ تقریبا یک گرافیک را مشاهده میکردیم. و در نهایت میتوانیم نتیجه بگیریم که اساسینز کرید روگ یک اشتباه بود و در نهایت متا نه چندان خوب 74 برای یوبیسافت به ارمغان آورد و شاید بهتر بود این نسخه در یک بسته الحاقی کوچکتر برای اساسینز کرید بلک فلگ عرضه میشد تا با چنین انتقاد هایی روبرو نشود. اما سال 2015 تمام نشده بود که یوبیسافت اعلام کرد بازی اصلی اساسینز کرید در سال 2015 در حال ساخت است که Assassins creed unity نام دارد و اینبار هواداران این سری امیدوار به یک بازی بهتر و کامل شدند. بعد از عرضه بازی تقریبا یوبیسافت نشان داد که از لحاظ گرافیکی این سری را با گرافیک روز تطبیق داده است و با نگاه کردن به حداقل سیستم مورد نیاز این بازی میتوانید متوجه این تغییر بزرگ باشید که میتوان به ارتقا رم از 2 و4 که برای روگ بود به 6 و 8 یونیتی اشاره کرد. همچنین گیمپلی بازی نسبت به 3 نسخه قبلی این سری تغییر بزرگی پیدا کرده بود اما با مشکلات اعصاب خورد کن زیادی همراه بود که میتوان به باگ های متعدد این بازی اشاره کرد تا جایی که انقدر باگ زیاد میشد که کاملا روی اعصاب گیمر میرفت این مشکل حتی بعد از منتشر شدن اپدیت های متعدد برای بازی رفع نشد و یکی از بدترین بازی های یوبیسافت از لحاظ باگ به شمار میرفت در ادامه متا این نسخه هم مانند نسخه قبل پایینتر رفت و در نهایت با متا بد 70 به کار خود پایان داد.
وقتی وارد سال 2016 شدیم امیدوار بودیم که یوبیسافت از اشتباهات دو نسخه قبلی درس گرفته باشد. یوبیسافت دهمین نسخه این فرانچایز را تحت عنوان Assassins creed syndicate را در سال 2016 رونمایی کرد. تقریبا میشه گفت مشکل باگ نسبت به سری قبل روند بهتری را پیدا کرده بود اما یوبیسافت هنوز در زمینه گرافیک با مشکل روبرو بود که به عنوان یک بازی در سال 2016 نتوانست گرافیکی مثل بازی های دیگر روز به وجود بیاورد اما در کل گرافیک خوبی را به نمایش گذاشته بود. گیمپلی بازی نسبت به نسخه قبل به جز اضافه شدن چند ابزار جدید تغییر چندانی نکرده بود و داستان بازی هم مانند یونیتی جذاب دنبال نمیشد در نهایت یوبیسافت توانست متا 76 را از این بازی کسب کند و تقریبا بازی بهتری نسبت به 2 نسخه گذشته به گیمر ها ارائه دهد.
وارد سال 2017 شدیم و تقریبا 3 سال بود که یوبیسافت یک شاهکار در بازی اساسینز کرید نساخته بود و دائما بازی هایی در یک رده منتشر میکرد که تقریبا گیمرها را از یک بازی فوق العاده در زمینه اساسینز کرید در سال 2017 ناامید کرده بود اما وقتی یوبیسافت بازی جدید خود را تحت عنوان Assassins creed origins معرفی کرد و اطلاعات زیادی را از بازی منتشر کرد گیمرها را دوباره به این سری امیدوار کرد. بعد از انتشار بازی این نسخه توانست در اولین هفته انتشار عنوان پرفروش ترین بازی هفته بریتانیا لقب بگیرد و این رکورد فروش تقریبا تا قبل از عرضه call of duty ww2 باقی ماند همچنین این نسخه با متا اولیه 85 نشان داد که میتواند یک بازی کامل در سری اساسینز کرید لقب گیرد و در نهایت با متا پایانی 81 نشان داد بالاخره بعد 2 سال یوبیسافت سری اساسینز کرید که در حال نابودی بود را نجات داد اما یوبیسافت چه کرد که این بازی به موفقیت خوبی دست پیدا کرد؟
در ابتدا بگم که مثل همیشه این نسخه از سری اساسینز کرید نسبت به بازی های روز گرافیک پایینتری را به نمایش میگذاشت اما با وجود پیشرفت گرافیک بصری این سری نسبت به چند نسخه قبل میتوانم بگم که این نسخه از لحاظ گرافیکی تقریبا مشکلی نداشت. اما در گیمپلی یوبیسافت یک تحول در فرانچایز ایجاد کرد که میتوان به تغییر زاویه دوربین و نوع مبارزه که بیشتر چالشی شده بود و دیگر از توانایی مثل کانتر راحت که تقریبا از بین بردن تمام دشمنان را راحت میکرد نبود و یوبیسافت با افزودن سلاح هایی مثل سپر و نیزه برای اولین بار در این سری گیمر هارا به چالش کشید. از دیگر عوامل موفقیت این سری افزوده شدن بخش هایی مثل درخت مهارت بازی بود که پیش از آن در بازی مثل watch dogs دیده میشد همچنین افزودن بخش تغییر مدل مو و ریش هرچند تنوع زیادی نداشت اما توانست به گیمرها انگیزه خاصی ببخشد. در انتخاب مکان و مپ نیز یوبیسافت شاهکار کرد و ما را به دوران حتی بسیار قبل تر از الطایر برد تا به دوران قبل عیسی مسیح برویم و با توجه به تاریخی و پر رمز و راز بودن مصر و یونان میتوان گفت که یوبیسافت در این زمینه دست به انتخابی عالی زد. داستان بازی نیز برخلاف دو نسخه اساسینز کرید سیندیکیت و روگ بی نقص بود و گیمر را ساعت ها سرگرم میکرد بدون انکه بتواند در ادامه انرا پیش بینی کند. صداگذاری بازی نیز به معنی واقعی کلمه شاهکار بود و صدای بم و عالی بایک باعث شده بود که او بتواند یه یکی از بهترین پروتاگونیست های ما در صنعت گیم تبدیل شود
در نهایت میتوان گفت که یوبیسافت به خوبی به داد این فرانچایز رسید و با پیشرفت این نسخه میتواند نسخه های فوق العاده بهتری را در ادامه بسازد و دوباره این فرانچایز را به دوران اوجش بازگرداند. یوبیسافت با انتشار اوریجینز سری اساسینز کرید را که داشت به راهی اشتباه میرفت به راه درست هدایت کرد و گیمرها را راضی نگه داشت.
تعداد ۰ نظر برای این مطلب درج شده
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.