هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

محفل به ژاپن میرود

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹ ب.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

خب چند وقتی است که از انتشار اساسینز کرید اوریجینز میگذرد و ما با نقد و برسی بازی فهمیدیم که یوبیسافت توانست با اوریجینز فرانچایز را از نابودی نجات داده و به سمت راه درست هدایت کند. 

اما آیا یوبیسافت میتواند این راه را با موفقیت دنبال کرده و در ادامه بتواند یک بازی بهتر نسبت به اوریجینز ساخته یا منتشر کند؟! این سوالی است که در ذهن میلیون ها گیمر جهان نقش بسته است...

تقریبا در دسامبر 2017 بود که John bigorgne چند طراحی یا Concept art منتشر کرد. این شخص کسی است که در کمپانی بازی سازی Ubisoft Montreal کار میکند. شاید در ابتدا به نظر برسد این فن آرت یک آرت مانند نقاشی های دیگر از سری اساسینز کرید است اما اینبار اوضاع فرق میکند. اگر کمی به یکی از عکس ها توجه کنید متوجه خواهید شد که یک اساسین سوار بر اسب است و دارد به سمت معبدی شبیه معابد شرق آسیا حرکت میکند. 

چه دلیلی دارد یکی از کارمندان Ubisoft  عکسی را منتشر کند که مربوط به هیچ یک از سری های اساسینز کرید نیست. شاید با خود فکر کنید AC China نیز در شرق آسیا اتفاق افتاد پس میتواند فن آرتی از آن بازی باشد، اما اینطور نیست، شخص درون عکس یک زن نیست و بلکه یک شخص با جنسیت مذکر است و فضای داخل دو عکس هیچوقت در Ac china با چنین فضایی روبرو نبودیم از طرفی هرگاه والپیپر یا فن آرتی از سری منتشر میشد یا دارای هشتگ بود و یا والپیپر به واضحی نشان دهنده نسخه یا شخصیت سری بود. اما این دو عکس از هیچ لحاظ مشخص و معلوم نیستند.

اگر کمی به تصاویر دقت بیشتری کنیم میتوانیم بفهمیم که کارمند یوبیسافت قصد روشن کردن جرقه ای در ذهن افراد دارد تا بگوید به احتمال زیاد اساسینز کرید بعدی در شرق آسیا اتفاق می افتد که ممکن است در کره چین یا ژاپن باشد که با توجه به محتویات عکس پیش بینی میشود که در عکس ژاپن را نشان میدهد. 

تا اینجا فقط با یک مقدمه برای موضوع اصلی مقاله همراه بودیم. ما در این مقاله قصد داریم تصمیم بگیریم و فکر کنیم که اگر نسخه بعدی فرقه قاتلین در شرق آسیا اتفاق بیفتد یوبیسافت سربلند بیرون خواهد آمد یا دوباره ساخت باز یهای ضعیفش را شروع میکند؟!

در نگاه اول شاید نظرات منفی یا مثبت زیادی به فکر منتقدان و گیمر ها برسد اما باید در نظر داشت که باید جناح ها را برسی کرد. 

در ابتدا بهتر است به طور کلی برسی کنیم آیا ساخت بازی در شرق آسیا مناسب است یا نه؟! 

پیش از این سری اساسینز کرید در نسخه های مثل AC1 یا AC Revelation مارا به قاره آسیا و زمان جنگ های صلیبی برده است اما هیچ وقت در 11 نسخه اصلی سری فرقه قاتلان با نسخه ای که در شرق اسیا در حال رخ دادن باشد روبرو نبودیم. فقط یک بار در Ac Chronisles با دو نسخه از سری اساسینز کرید روبرو بودیم که در شرق آسیا ساخته شده بود که هردو نه جزو نسخه های اصلی سری بودند و نه مانند آنها که خود خوب میدانید از زاویه افتضاح دوربین و دو بعدی بودن بازی و.... 

به همین دلیل اگر یوبیسافت بازی در شرق اسیا یا حتی ژاپن بسازد میتواند بازیباز را مجاب به خرید نسخه جدید سری بکند زیرا هیچ یک از گیمر ها تاحالا تجربه بازی در حال و هوای ژاپن قدیم یا در شهری در شرق اسیا از دید جهان باز و سوم شخص را نداشته اند. به طور کلی ساخت بازی در شرق اسیا میتواند ایده خوب و در نوع خود عالی باشد که بتواند یوبیسافت را به موفقیت برساند. اما حالا بهتر است به زوایای دیگر نگاه کنیم. 

یوبیسافت در چند سال اخیر بازی هایی را با گرافیک های بصری قابل قبولی به نمایش گذاشته است و اگر بتواند در نسخه جدید اساسینز کرید نیز این امر را انجام دهد حتی اگر نسخه جدید در کشور های دیگری ساخته شود میتواند با موفقیت چشمگیری همراه باشد،وقتی یوبیسافت توانست در مصر گرافیک بصری خوبی را به نمایش بگذارد که جز خاک و درخت چیزی ندارد، حتما میتواند ژاپن پر از جاهای دیدنی را با گرافیک خوبی خلق کند، پس در زمینه گرافیک یوبیسافت با مشکلی در هر شرایطی بر نخواهد خورد. 

در خصوص داستان.... 

گیمر ها، سری اساسینز کرید را با داستان سرایی خارالعاده اش میشناسند. سری که با لحظات تلخ و شیرینش خاطرات زیادی را در ما به وجود آورد. اگر نسخه بعدی در ژاپن اتفاق بیافتد دست یوبیسافت برای ساخت بازی همه چی تمام کاملا باز خواهد شد و میتواند داستان جدید و خوب دیگری را بنویسد این هم از داستان. 

در خصوص صداگذاری نیز میتوانیم بگوییم هرچند صداگذاری با لهجه و زبان ژاپنی یا حتی کره ای بسیار سخت است اما یوبیسافت قبلتر توانایی خود را در این بخش ثابت کرد و میتواند با استخدام افراد آسیایی مجرب صداگذاری به یاد ماندنی در یاد و خاطره ما برجای بگذارد. در خصوص این بخش نمیتوان مانند بخش های قبلی به جرات گفت که یوبیسافت قطعا موفق خواهد شد اما نگرانی زیادی از بابت آن نداریم. 

تا الان با برسی تمام بخش های ممکن برای اساسینز کرید بعدی در صورت رخ دادن ان در ژاپن به

این نتیجه رسیدیم که این نسخه نمیتواند ایرادی داشته باشد و بهتر است که ساخته شود،اما بخش مهم دیگری هنوز باقی مانده است که آن بخش به گیمپلی خلاصه میشود. 

یه جرات میتوان گفت تنها بخشی که اساسینز کرید اوریجینز را با سایر نسخه ها متفاوت کرد تغییر بخش گیمپلی آن بود. 

اگر یوبیسافت میخواهد بازی را به شرق آسیا ببرد مسلما نیاز به تغییر گیمپلی خواهد داشت چون فضا و حال هوای مصر به طور کامل با شرق اسیا فرق دارد. 

شاید این تغییر کوچک و شاید بزرگ باشد اما تنها چیزی که میتوان گفت این است که یوبیسافت در طراحی این بخش باید بسیار بسیار دقت کند چون همانطور که گفتیم نقطه قوت اوریجینز گیمپلی آن بود و اگر قرار باشد بازی بسازد با گیمپلی کاملا متفاوت و بدتر از اوریجینز، یوبیسافت دوباره بازمیگردد به راه اشتباه خودش و ساختن بازی هایی یکنواخت و در یک سبک. تا الان هر بخشی را که گفتیم چیزی بود که در همه نسخه ها یوبیسافت به خوبی به نمایش میگذاشت اما گیمپلی اینطور نیست و یوبیسافت همیشه در تکراری بودن آن مشکل داشته است. 

در آر نیز اگر مپ بازی وسیع باشد و ساخت مپ و محتوای بازی به خوبی انجام شود میتواند یک بازی خوب به عمل آید که باز هم در خصوص این موفقیت یوبیسافت در این بخش نمیتوان مطمئن بود. 

در نتیجه ساخت بازی در شرق اسیا چه در چین و چه در ژاپن و کره میتواند ایده فوق العاده ای باشد اما اگر یوبیسافت میخواهد بازی دوباره همراه با شکست بسازد بهتر است نظر خود را در خصوص ساخت بازی در ژاپن عوض کند و به سراغ ایده دیگری برود ، اما هنوز یوبیسافت ساخت بازی در شرق آسیا را تایید نکرده است و درچند روز گذشته نیز عکس های دیگری که به شایعه ساخت بازی در شرق آسیا را قوت میدهد منتشر شد و احتمالا حالا حالا ها هم تایید نخواهد کرد،اما در اگر یوبیسافت تصمیم به اینکار داشته باشد بهتر است مانند اوریجینز انتشار نسخه جدید را به 2 سال تعویق بیندازد و بتواند از همه لحاظ بازی بهتری نسبت به اوریجینز منتشر کند.

تعداد ۲ نظر برای این مطلب درج شده

حسین احمدی میگوید:

خیلی مقالهدجذابی بود تو این چند وقت این قعالیت و مقاله هاتون توی سایت عالی شده لطفا همینطور ادامه بدید

Soheil میگوید:

 ایده باحالیه بنظرم یک چیزی تومایه های گوست اف توشیما می شه.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی