هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

نقد و بررسی عنوان Assassin's Creed Unity

ارسال شده توسط محمدحسین در تاریخ چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۴۷ ق.ظ

تعداد ۱ رای مثبت و ۰ رای منفی

بازی Assassin's Creed Unity به مدت سه سال است که توسط تیم اصلی یوبیسافت و سازندگان نسخه brotherhood برای کنسول های نسل حاضر و PC در حال توسعه است. دلیل اینکه بازی برای نسل قبل عرضه نمی شود، ایجاد یک فاصله تکنیکی بین دو نسل در این سری بازی و البته نمایش قدرت شرکت یوبیسافت است. داستان بازی همانند گذشته دارای پیش زمینه تاریخی قوی است. روایت انقلاب فرانسه از یک شرکت فرانسوی می تواند خیلی جذاب و دیدنی باشد. البته بازی در سیستم انیمیشن ها تغییراتی را به وجود آورده است.۵۰۰۰ NPC (به صورت همزمان حاضر در یک صحنه) برای نشان دادن موج تظاهرات و انقلاب خارق العاده است.

ما در E3 2014 فقط دموی بازی را شاهد بودیم و نتوانستیم خودِ بازی را تجربه کنیم. با توجه به اینکه بازی توسط یکی از اعضای یوبیسافت در حال انجام و نمایش بود (نمایش مرحله Reign of Terro) ، اما باز هم می توان به نتیجه هایی رسید. اولین واکنش ما این بود که بازی به طور کلی با حال و هوا و فضای Black Flag متفاوت است. گذر از جنگل ها و مناطق دریایی و بازگشت به ریشه های بازی یک تغییر تکنیکی را برای بازی و محیط آن به وجود آورده است.

جهان بازی و اجزای آن همه آشنا هستند. البته شما همچنان جهش زیادی را در این جهان نسبت به کنسول های PS3 ، Xbox 360 یا Wii U احساس نمی کنید. شما شاهد جهانی دارای مناطق تاریخی، ساختمان های بلند و لبه دار هستید که برای اجرای حرکت های پارکور Arno طراحی شده اند. این طرح ها برای شما چیز جدیدی نیست و یادآور محیط شماره های قبلی است. هیچ هم مهم نیست که کیفیت تکسچر ها تا چه اندازه بالارفته باشد. اگر از این موضوع بگذریم، بالاخره Unity تغییرات جدیدی را نشان می دهد که به خوبی نمایان هستند.

بازی بر روی یک PC با سخت افزار شبیه به کنسول ایکس باکس وان اجرا شده بود. هدف بازی هم رسیدن به کیفیت ۱۰۸۰P است. چیزی که تیم یوبیسافت برای دست یابی به آن، تمام تلاش خود را در نمایش دمو E3 بازی گذاشته بود. جزییات بازی تعجب آور هستند. architecture های بازی به صورت in-game بوده و کاملاً با دقت طراحی شده و توسعه یافته اند. دورنمای کلی شهر، خیلی با کار های گذشته تفاوتی ندارد اما بسیار زیبا و چشم نواز است.

یکی از مواردی که باعث شده است تا در بازی تغییر اساسی به وجود بیاید و البته تغییر ساده ای هم است، تغییر در طراحی حرکت و انیمیشن بازی است. در واقع با توجه به سطوح ناهموار سقف ها در شهر پاریس و بافت تاریخی شهر، کاراکتر جدید بازی یعنی Arno Dorian با تغییر در بخش فیزیک بازی توانسته است قدرت پارکور خود را به نمایش بگذارد. نکته خوب این است که شاهد باگ نیستیم. حرکت در خیابان ها، بالارفتن از ساختمان ها و … همه خیلی عالی هستند.

در این شماره روند قبلی بازی پی گرفته شده است. بازی خیلی خوب نشان داد که تمام تلاش خود را برای بازگشت به مخفی کاری متمرکز کرده است. چیزی که از شماره های اول و دوم دیگر بر روی آن هیچ گونه مانوری صورت نگرفت. به طور کلی انیمیشن های جدیدی با توجه به این سیستم در نظر گرفته شده اند. به طوری که هر پرش با توجه به مسافت و زاویه آن دارای یک انیمیشن و حرکت مخصوص است. این حرکت ها را در شماره های قبلی شاهد نبودیم. البته تنها ضعف تکنیکی این بخش نبودِ per-object motion blur برای توسعه بخشیدن این قسمت است. چیزی که اگر بود شاید واقعا نسل بعد را به تصویر می کشید. اما کیفیت این کار هنوز هم قابل قبول است.

از طرف دیگر، شاهد لود شدن مکان های بازی به صورت تدریجی نیستیم و این موضوع باعث می شود تا ما جهان بازی را به هم پیوسته بدانیم. البته این موضوع با توجه به تغییری که در طراحی بازی به وجود آمده، امکان پذیر شده است. این موضوع خیلی خوب توانسته به Assassination شما کمک کند. با استفاده از ویژگی Eagle Vision خود می توانید خیلی راحت تر از گذشته بر روی هدف متمرکز شوید و کار را تمام کنید.

نماهای داخلی ساختمان ها هم از طراحی خوبی برخوردار هستند، هرچند تمرکز بازی بر روی بافت تاریخی و خیابان ها است. جایی که انقلاب در حال وقوع است. ما قبلا در بازی اساسین کرید ۳ حدود ۱۰۰ NPC را به طور همزمان مشاهده کرده بودیم اما با توجه به این تعداد NPC، سازندگان بازی می خواهند دست به ثبت یک رکورد جدید بزنند. گردهمایی ۱۰۰۰ NPC در یک مکان! به علاوه اینکه هوش مصنوعی آنها هم افزایش یافته است. مردم این بار بیشتر از قبل به حرکات شما واکنش نشان خواهند داد. البته با توجه به حجم و بزرگی کار، طبیعی است که باگ ها و ایراداتی هم وجود داشته باشد. NPC هایی که کمی از شما دور هستند رفتارهای ناگهانی و نامنظمی دارند. بعضی از دشمن ها هم وارد درگیری نمی شوند یا اگر شما به یکی از آنها نگاه کنید (بر روی آن قفل کنید) خیلی آماتور گونه خود را در معرض تیغ شما قرار می دهند و به طور مشخص وقتی شما از ارتفاع بلندی به پایین نگاه می کنید یک سایه غیر معمول بر روی صفحه قرار می گیرد. سازندگان بازی غیر از برطرف کردن این موارد، باید خیلی از کار های دیگر را هم انجام دهند. پس انتظار نداشته باشید تمامی این مشکلات در زمان عرضه حل شده باشند.

در بسیاری از موارد بازی یک جهش داشته است. جهشی به وسعت یک نسل. با توجه به فضای بازی در مقایسه با نسخه قبل بهتر می توان ایرادات و بهبود های تکنیکی را حدس زد و متوجه شد. اما از طرف دیگر فرصت خوبی را هم برای عرضه یک بازی بهینه شده برای سازندگان بازی به ارمغان می آورد. البته هنوز ما برای حجم جزییات بازی اساسین کرید ۴ احترام بیشتری قائلیم! اشتباه نشود؛ در شماره جدید هم این جزییات خوب هسند. تکسچر ها و نورپردازی محیط هم واقعا توجه گیمر را به خود جلب می کند. از لحاظ تکنیکی ما شاهد یک کار خیلی خوب بودیم. هر چند چندین اشکال هم وجود داشت.

تعداد ۱ نظر برای این مطلب درج شده

amin میگوید:

برای ایکس باکس نمیاد

محمدحسین پاسخ داده است:

برای xbox one میاد

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی