هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

پیش به سوی E3 | چه انتظاراتی از Assassin's Creed Odyssey داریم؟

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷ ب.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

چند روز پیش یوبیسافت رسما از نسخه بعدی سری اساسینز کرید که قرار است در همایش E3 2018 معرفی شود، رونمایی کرد. شاید همه ما به نوعی شوکه شدیم چون بعد از عرضه شدن بازی Assassin's Creed Origins دیگر هیچکس سراغ شایعه افکنی و گمانه زنی در خصوص نام و دیگر اطلاعات بازی بعدی اساسینز کرید نبود. تا همین چند ساعت قبل از معرفی رسمی هیچ خبر و احتمالی در خصوص نسخه بعدی اساسینز کرید نبود که مارا به قطع و به یقین به سمتش بکشاند جز چند شایعه نه چندان حقیقی. به عنوان مثال سال گذشته تا یکی دوماه قبل از E3 2017 شایعاتی مبنی بر ادامه داستان در مصر باستان اعلام میشد و همه ما به نوعی تقریبا به این شایعه ایمان کامل داشتیم. اما امسال گمانه هایی در خصوص بازی بعدی اساسینز کرید زده شد که این بازی در آسیا جریان خواهد داشت، در کشور هایی چون ژاپن و چین یا... حتی در ادامه اسم احتمالی نسخه بعدی فرانچایز مورد علاقمون هم گفته شد. اما بعد از آن اخبار شایعه ها و شایعه افکن ها به سکوت فرو رفتند. اما رسیدیم به همین چند روز پیش؛ منتشر شدن عکس یک جاکلیدی با آرم اساسینز کرید آینده و حتی رونمایی غیر رسمی از تیشرت های این بازی دوباره جوانه واقعی بودن این احتمالات را در دل ما شکوفا کرد. دقیقا شب همان روز یوبیسافت به طور رسمی گفت که بازی بعدی سری پر فروشش، Assassin's Creed Odyssey نام خواهد داشت و بعلاوه آن یک تیزر تریلر بسیار کوتاه سه ثانیه ای هم از بازی منتشر کرد. در این تیزر کاملا مشخص بود که جریان تاریخی بازی به طور کامل به آرم خود بازی هم شباهت دارد و به نظر در یونان جریان خواهد داشت.

حدود 90 درصد سایت های گیمینگ و حتی گیمرها معتقدند که این بازی ادامه‌ای بر نسخه Assassin's Creed Origins خواهد بود و در این بازی داستان بایک ادامه پیدا میکند. پیش از این هم وقتی اساسینز کرید اوریجینز عرضه شد گفته شده بود که یوبیسافت میخواهد داستان اتزیو را تکرار کند و بایک را به یک شخصیت محبوب تبدیل کرده و برای او 3 بازی و یک سه گانه ترتیب دهد. روایت داستانی اساسینز کرید اوریجینز با اینکه قالبی تکراری در بین بازی های سری داشت اما در هر حال جذاب بود اما مشکلی که داشت طراحی مراحل کم تنوع بود که امیدواریم در اساسینز کرید آدیسی شاهد روایت داستانی و تنوع مراحل باور نکردنی‌ای باشیم. اما سراغ موضوع اصلی برویم. خب برای شروع از معنای اسم بازی شروع میکنم. ادیسی در یونان باستان به قطعه ای رزمی منظوم گفته میشود که منسوب به هومر، شاعر یونانی ادیسه است. ریشه این کلمه خیلی مفهومیست و این فعلا معنایی است که تا الان گفته شده است. اما چه انتظاراتی از این بازی داریم. همانطور که قبلا گفته شد، یوبیسافت توانست در سال 2017 با پیدا کردن راه درست ساختن یک بازی خوب در خصوص این فراچایز همه مارا امیدوارکند به اینکه در آینده بازی کاملتری از این سری مورد علاقمون ببینیم. بعلاوه؛ موفقیت‌های چشمگیر یوبیسافت با بازی Far Cry 5 در ابتدای سال 2018 به ما نشان داد که یوبیسافت واقعا در مسیر پیشرفت قرار دارد اما البته اگر همین راه را به این شکل ادامه دهد و پلی را که خودش با دست های خودش دوباره تعمیر کرده بود، خراب نکند. شاید برای شما عجیب بود که یوبیسافت چطور توانست در مصر باستان بازی خوب و سرگرم کننده‌ای را بسازد. در ادامه، از آنجا که بازی احتمالا در یونان جریان خواهد داشت، میتوان گفت اگر یوبیسافت اشتباه نکند و ضمن استفاده از تمامی ویژگی بازی اوریجینز و اضافه کردن بخش های جدید به گیم‌پلی، گرافیک و داستان بازی، کاری کند که ما بیشتر از هر وقت دیگری دوباره عاشق و شیفته این سری بشیم، واقعا عشق و علاقه قدیمی همه گیمرها به این شرکت بازیسازی قدیمی و ریشه دار باز خواهد گشت. حس و حالی که فقط طرفداران واقعی اساسینز کرید تجربه‌اش کردند. حس و حالی که میشه گفت بعد از سه گانه اتزیو دیگه در ما بوجود نیامد. برای دستیابی دوباره به این حس و حال، چاره‌ای نداریم جز اینکه امیدوار باشیم یوبیسافت به تمام جزئیات بازی دقت کافی را داشته باشد. مثل گرافیک... گرافیک بازی اساسینز کرید اوریجینز خوب بود اما عالی نبود. الان در سال 2018 هستیم و حتما و حتما و حتما باید با گرافیکی خوب روبرو باشیم نه گرافیک هایی که دیگر از رده خارج شده‌اند. در زمینه گیم‌پلی بنظر من، البته این یک عقیده شخصی است، بنظر من بهتره که یوبیسافت اون الگوی اصلی گیم‌پلی اساسینز کرید اوریجینز رو حفظ کند و خودش نیز چیزهای جدیدی به گیم‌پلی اضافه کند. بنظرم اینطوری بهتر است چون یوبیسافت نشان داده که در تغییر دادن گیم‌پلی چندان حرفه‌ای نیست.

من به شخصه خیلی منتظر E3 و کنفرانس رسمی یوبیسافت هستم. فعلا همانطور که میدانید اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده است و تنها اطلاعاتی که از این بازی داریم لوگویی مشخص و اسم و مکان روی دادن اتفاقات بازی است. در E3 2018 در تاریخ بیست و دوم خرداد و در ساعت 12 و نیم بامداد، و بعد از شروع شدن کنفرانس رسمی یوبیسافت، تریلر های کامل، و تریلر گیم‌پلی این بازی منتشر خواهد شد. انتظارات از این بازی به شدت بالاست و هیچکس دیگر حوصله ناامیدی از دست یوبیسافت را ندارد. فعلا فقط باید صبر کنیم تا 22 خرداد و با بازی جدید یوبیسافت و اساسینز کرید رو در رو شویم...

 

تعداد ۱ نظر برای این مطلب درج شده

مهدی احمدی پور میگوید:

 بنطر من هم یوبیسافت باید گیم پلی اصلی اساسین رو حفظ کنه . چون origins شبیه بازی های نقش آفرینی مثل ویچر ۳ شده بود. جنگ های اتزیو و الطائر واقعا خیلی خوب بود مخصوصا تو brotherhood.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی