هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

8 نکته که باید قبل از بازی کردن Assassin's Creed Odyssey بدانید

ارسال شده توسط ادمین در تاریخ شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰ ب.ظ

تعداد ۲ رای مثبت و ۰ رای منفی

کمتر از یک ماه یا شاید کمتر از دو هفته تا رسیدن به ایستگاه دوازدهم یعنی Assassin's Creed Odyssey باقی مانده و کم کم باید کول و بارمان را جمع کنیم و از مصر باستان به یونان باستان مهاجرت کنیم... یونانی که اینبار بیشتر از لحظه دیگری و به شدت انتظارات ازش بالا رفته و قرار است که منجی سری باشد. اما حالا که تقریبا اماده سفر هستیم و باید تا تقریبا 14 روز دیگر روی گزینه دانلود بازی کلیک کنیم، بهتر نیست اول متوجه بشیم که با چه بازی طرف هستیم؟ در این مقاله سعی داریم با اطلاعاتی کامل و مهم به پیشواز Assassin's Creed Odyssey برویم و بدانیم که با چه بازی با چه خصوصیات مهمی روبرو هستیم...

به بزرگترین دنیای سری خوش آمدید!

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که نسخه جدید کیش یک آدم کش درحالی قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر عرضه شود که پیش تر تایید شد این بازی، بزرگترین مپ چهان باز کل سری را خواهد داشت! شاید بهترین خبر و بهترین عنوان این لیست همین باشد. حتما مپ بازی‌های بزرگی چون Assassin's Creed IV و Assassin's Creed Syndicate را به خاطر دارید... این دو مپ یکی از بزرگترین دنیاهای بازی را داشتند و از نظر وسعت حتی با بزرگترین مپ‌های گیمینگ جهان هم در حال رقابت بودند. اما حالا با نیم نگاهی به مپ این دو بازی، به مپ Assassin's Creed Odyssey هم نگاه کنیم، با خودمان می‌گوییم که پسر چه شود! مپی با وسعت 10 الی 20 درصد بزرگتر از مپ AC IV، کاری‌ می‌کند در دنیای این بازی جدید گم شوید و ماه ها و یا شاید با جرات بگم سال‌ها در این مپ به گشت گذار بپردازید و به هیچ وجه محیط برایتان خسته کننده و تکراری نشود...

اماده یک نقش آفرینی کامل باشید!

در همون E3 یکی از کارگردانان Assassin's Creed Odyssey یعنی اسکات فیلیپس در کنار جاناتان دامونت تایید کردند که بازی AC Odyssey برای اولین بار بین کل نسخه‌های سری و فرانچایز Assassin's Creed عنصر نقش آفرینی را در خودش تجربه می‌کند. اما قبل از هرچیزی نقش آفرینی چیست؟ شاید اشخاصی باشند که هنوز معنای این سبک از بازی ویدئویی را نمیدانند... بازی‌های نقش آفرینی، گیم‌هایی هستند که علاوه بر در اختیار قرار دادن حرکت و مبارزه که در کل گیم‌ها هست، حاشیه امکانات بازتری را در اختیار گیمر قرار میدهند. مثلا به آنها قابلیت انتخاب دیالوگ بین 3 تا 4 متن را میدهند، و یا انتخاب‌هایی پیش رو بازیباز قرار می‌دهند که در روند داستانی بازی تاثیر خواهند داشت. و حتی ویژگی‌های بیشتر اعم از شخصی سازی، شیوه انجام مراحل و... سری اساسینز کرید بازی‌هایی داشت که سبکشان بسیار بسیار حالت نقش آفرینی داشتند اما ویژگی‌های این سبک بازی را نمی طلبیدند... اما حالا بالاخره چند ایده پرداز تصمیم گرفتند که ویژگی و نقطه قوت پنهان در درون اساسینز کرید را به بیرون بکشند و با استفاده از آن سری را نجات دهند؛ یعنی همان نقش آفرینی بودن... شما در AC Odyssey می‌توانید مثل بسیاری از بازی‌ها بین 4 متن یک دیالوگ انتخاب کنید، که در ادامه در روند داستاتی تاثیر زیادی خواهند داشت... می‌توانید شخصی سازی کنید و مراحل را به روش‌های مختلف انجام دهید...

اماده لحظات عاشقانه زیادی باشید! 

همانطور که می‌دانید و در تریلر اولیه آدیسی مشخص بود، در بازی روابط عاشقانه وجود خواهند داشت. همانطور که در ترجمه مصاحبه اسکات فیلیپس با گیم‌اسپات گفته شد، شما می‌توانید چه در جنس مونث و چه در جنس مذکر زوجی را برای خودتان انتخاب کنید و تا اخرین لحظات داستان بازی‌ با هم در ارتباط باشید. اما چیزی که این قضیه را عجیب تر می‌کند این است که خود اسکات تایید کرد شما می‌توانید بدون اینکه زوج نخستتان با خبر شود زوجی دیگر برای خود پیدا کنید و این رقم تا بی‌نهایت هم ادامه خواهد داشت. همه چی به دیالوگ‌های شما و قدرت تحلیل شما بستگی دارد... پس دیالوگ‌هایتان را آماده کنید! 

منتظر پیشرفت گرافیکی عظیمی نباشید!

یعنی اینطوری به شما بگم که در این سال‌ها سری اساسینز کرید ارزان‌ترین سیستم مورد نیاز هارو در بین بازی‌ها داشته. درحالی که دیگر فرانچایزهای اول شخص، سوم شخص، اوپن وورلد و نقش آفرینی همه درحال تجربه پیشرفت گرافیکی هستند اما ما سالیان ساله که یک گرافیک ناب و نسل هشتی «واقعی» از سری ندیدیم. میگید چرا؟ به مقایسه من دقت کنید... نسخه اول اساسینز کرید گرافیکی خاص داشت و در سال 2008 عرضه شد. اما با پیشرفت قابل ملاحظه گرافیک هنری در AC2، در سه نسخه و سه سال متوالی یوبی‌سافت کل سه گانه اتزیو را در یک قالب گرافیکی ساخته و منتشر کرد! بعد از انتشار AC3 و پیشرفت گرافیکی این نسخه دوباره تا 4 نسخه یکسان گرافیکی روبرو بودیم. بعد از Assassin's Creed Unity هم بازی سیندیکیت پیشرفت گرافیکی داشت اما Origins نه تنها به پایش هم نرسید بلکه بدتر هم شده بود. حالا هم Odyssey در یک قدمی انتشار قرار دارد و کاملا و مطمئنا میشود گفت گرافیکی مشابه AC Origins و AC Syndicate خواهد داشت... و این یعنی نابودی کامل. این یعنی یوبی‌سافت تا با یک موتور گرافیکی، گرافیک سری را بهبود می‌بخشد تا 3 الی 4 سال از همان گرافیک استفاده می‌کند!!! برخلاف اینکه فرانچایز‌هایی چون Call of Duty ‌Battlefield و GTA و... که هر نسخه‌شان گرافیکی بهتر از نسخه قبلی دارند... پس همانطور که گفتم خودتان را آماده پیشرفت گیم‌پلی و داستانی بازی کنید و اگر گرافیک یک بازی ملاک شماست، دور این بازی را خط بکشید! 

بهتر است که کاساندرا را انتخاب کنید!

برای اولین بار در کل سری این امکان وجود دارد که هر شخص بنا به دلایل خودش بتواند هر جنسی که شامل مرد بودن یا زن بودن هست را انتخاب کند و با آن شخص به بازی بپردازد. خوشبختانه بخاطر ذهن‌های متفکر اسکات فیلیپس و جاناتان دامونت، حالا این ویژگی به سری اومده و گیمرهای زن را هم به خودش جذب می‌کند. اما پسرها چی؟ آیا مجبورند که الکسیوس شخصیت مرد بازی را انتخاب کنند؟ من گزینه نه را انتخاب می‌کنم! با توجه به تریلرها، صداگذاری، خوش ساختی و شخصیت پردازی من گزینه کاساندرا را برای ادامه دادن داستان انتخاب می‌کنم... چون هم از صداگذاری بهتری برخوردار است؛ و هم مشخص است اینبار با یک پروتاگونیست زن کامل روبرو هستیم. یعنی قشنگ رویش کار شده و شخصیت پردازی بد کاراکتر هایی چون اولین و ایوی را ندارد. حتی بنظر می‌رسد خشونت و گیم‌پلی با شخصیت زن لذت بخش تر باشد چون استیل و حتی قیافه الکسیوس مثل خیلی از اساسین‌های قبلی به خصوص بایک و کانر هست و این تشابه موجب تکراری شدن بازی می‌شود. پس اگر فرقی برایتان ندارد شخصیت زن را انتخاب کنید تا تجربه ایده آل و کاملی را برای خودتان از این بازی رقم بزنید. 

آدیسه، خدای جنگ نیست، مواظب باشید چه انتخاب می‌کنید!

شاید اولین بار با شنیدن اسم یونان باستان و دیدن اسم زئوس در میان مکالمه شخصیت‌ها در تریلرها، این تفکر در ذهن گیمرها ایجاد شود که شاید بازهم با مسخره کردن خدایان یونان و نبرد با اونها در بازی روبرو هستیم. یک چیزی مشابه سری God of War! اما درسته که مردم یونان همه در این بازی بارها اسم‌های متفاوتی از خدایان می‌آورند و یا حتی مجسمه‌هایی از آنها می‌سازند اما داستان بازی هیچ رابطه‌ای با خدایان ندارد و حتی به آن اشاره‌ای هم نخواهد کرد! اما بجای انها در بازی هیولاهای یونان باستان وجود دارند. همانند اوریجینز که ماری غول پیکر داشت. شما در آدیسه با شیاطینی چون مدوسا روبرو خواهید شد که جالب است بدانید برای اولین بار بازی از Assassin's Creed را تا حدودی ترسناک می‌کند! باید ببینیم و بعد تعریف کنیم! 

اگر عاشق گیم‌پلی AC2 هستید، آدیسه برای شماست! 

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که گیم‌پلی آدیسه بسیار بسیار شبیه بازی AC2 است. اول از زاویه دوربین شروع می‌کنم که دقیقا در بالای گردن شخصیت بازی، نه در گردن به پایینش قرار دارد و قرار است تجربه لذت بخشی را رقم بزند؛ همچنین زاویه دوربین در اسب سواری و حتی گیم‌پلی دویدن اسب هم همانند AC2 است. علاوه بر اسب، دویدن و مبارزه شخصیت بازی هم خیلی شبیه کانتر اتک های AC2 هست. حالا AC2 چه بود؟ یک شاهکار! حالا ببینید که AC Odyssey با این الگوریتم به چه چیزی تبدیل خواهد شد! 

نه خبری از اساسین‌هاست و نه تمپلارها! 

نکته مهم و شاید مهمترین نکته‌ای که قبل از بازی کردن و خرید Assassin's Creed Odyssey باید بدانید، این است که AC Odyssey آنقدر به عقب باز میگردد که نه فرقه اساسینی وجود دارد و نه فرقه تمپلاری و نه حتی نبردی بین این دو گروه. بازی فقط در خصوص جنگ‌های اسپارتان و آتن دنبال میشود و حتی هیدن بلید هم هنوز اختراع نشده است! اما خب حتما گفتید که چرا اسم این بازی Assassin's Creed است! بنا به گفته خود اسکات فیلیپس، این بازی سعی می‌کند به نحوه تشکیل فرقه اشاره کند. یعنی الگویی که از طریق همین عقیده‌ها و روش ها کشف شد و به اساسینز کرید ختم شد. پس اصلا فکر نکنید که این یک نقطه ضعف است و با دیدن داستان بازی ناامید بشید، درست است که داستان بدون اساسین ها و تمپلار ها کمی بی رنگ خواهد شد، اما باور کنید این تغییر الزامی بود برای اینکه سری از اون نبرد‌های تکراری، خطی و همیشگی تمپلارها و اساسین ها خلاص شود؛ دقیقا چیزی که داستان سری را به نابودی کشاند! 

بازی AC Odyssey در تاریخ 13 مهر 1397 برای سه پلتفرم PC, XONE و PS4 منتشر می‌شود...

تعداد ۲ نظر برای این مطلب درج شده

احمد قادری میگوید:

سلام، سیستم موردنیازش رو میفرمایید؟

مهیار عبدالهی میگوید:

خیلی عالی فقط میشه لطفاً سیستم مورد نیازش رو بگید؟

بازم ممنون🙏

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی