هواداران اساسینز کرید

مرجع رسمی هواداران اساسینز کرید در ایران

نقد های فیلم اساسینز کرید | Assassin's Creed 2016

ارسال شده توسط محمدحسین در تاریخ جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹ ق.ظ

تعداد ۰ رای مثبت و ۰ رای منفی

یکی از ایده‌های هالیوود برای فیلم‌سازی، اقتباس از بازی‌ های ویدیویی موفق بوده است و برخلاف حدود 20 سال تلاش، هیچ گاه شاهد فیلمی موفق بر اساس بازی‌ های ویدیویی نبوده‌ایم. هر چند در ده سال گذشته برخی از فیلم ها فروش خوبی داشته اند، اما هیچ فیلمی که بر اساس بازی‌ های ویدیویی ساخته شده، نتوانسته رضایت منتقدان و تماشاچیان را جلب کند و در مجموع، موفق باشد.

هنگامی که اعلام شد، مایکل فاسبندر، تصمیم گرفته تا در اقتباسی سینمایی از مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed، بازی کند، بسیاری امیدوار شدند که سرانجام، طلسم ساخت فیلم‌های ناموفق بر اساس بازی‌های ویدیویی به پایان خواهد رسید. اضافه شدن بازیگر توانمندی چون ماریون کوتیار به این پروژه و نشستن جاستین کرزل، کارگردان فیلم موفق Macbeth، که اتفاقا با حضور مایکل فاسبندر و ماریون کوتیار ساخته شد، امیدهای طرفداران بازی‌ های Assassin's Creed را افزایش داد. اما پس از عرضه اولین تریلر این فیلم، کمپانی یوبیسافت اظهار کرد که به این فیلم، به عنوان یک ابزار بازاریابی برای بازی‌ های Assassin's Creed نگاه می‌کند. در واقع، این کمپانی به صورت غیر مستقیم اقرار کرد که فیلم Assassin’s Creed، چندان فیلم خوبی نیست. فیلم Assassin’s Creed تا کنون نقدهای منفی زیادی گرفته و در حال حاضر، امتیاز 37 را از وبسایت متاکریتیک به خود اختصاص داده است.

اکنون نگاهی گذرا به این نقد ها می اندازیم:

The Verge: 68

سازندگان فیلم Assassin’s Creed این جسارت را داشته‌ اند که کار خود را جدی بگیرند، حتی اگر فیلم خود را بر اساس بازی بسازند که برگرداندن آن به فیلم، کار ساده‌ای نیست. در Assassin’s Creed خبری از صحنه‌های شگفت انگیز نیست، اما این فیلم می‌تواند شما را سرگرم کند و داستان خود را تعریف کند.

Indiewire: 67

خطاب کردن فیلم Assassin’s Creed، به عنوان بهترین فیلمی که بر اساس یک بازی ویدیویی ساخته شده، اغراق آمیز به نظر می‌رسد، اما کاملا مناسب این فیلم است. باوجود این که فیلمی عجیب، غیر منتظره و حتی مسخره را پیش رو داریم، اما این تنها فیلم بزرگ سال 2016 است که استحقاق یک دنباله را دارد.

Rolling Stone: 63

فیلم Assassin’s Creed با ساختار هوشمندانه‌اش، یک سر و گردن از فیلم‌های مبتنی بر بازی‌های ویدیویی در این دنیای آکنده از آثار دیجیتالی ضعیف، سرتر است.

Philadelphia Inquirer: 63

فیلم Assassin’s Creed، هم ضرباهنگ بسیار خوبی دارد و هم صحنه‌های جذابی دارد و پوچ گرایی به شدت چرند سکانس‌های اکشن آن، سرگرم کننده است.

Los Angeles Times: 60

استقبال از فیلم Assassin’s Creed متفاوت خواهد بود، اما در مجموع، این فیلم از کارگردانی چون جاستین کرزل، بعید است، هر چند که در سبک و سیاق، مشابه آثار اوست و در آن به وفور به قدرت و خشونت پرداخته شده است.

Empire: 60

اکشن سریع و پر زرق و برق فیلم Assassin’s Creed، برگ برنده آن است. سکانس‌های اکشن خوش ساخت این فیلم که از بازی آن الهام گرفته شده‌اند، منجر به خلق لحظاتی هیجان انگیز و دیدنی می‌شوند.

ScreenCrush: 60

فیلم Assassin’s Creed شما را وادار می‌کند تا به دنبال لحظات لذت بخش آن باشید و این دیدنی است که فیلمی، با این عظمت و جاه طلبی، جزئیات را به آسانی در اختیار بیننده خود قرار نمی‌دهد و او را به تفکر وا می‌دارد.

Time Out London: 60

هر چند که فیلم در مجموعه دلسرد کننده است، اما جاه طلبی زیادی دارد. مخصوصا که داستان آن چند لایه تعریف شده و با حس زمان و مکان بازی می‌کند. از فیلمبرداری فیلم و منبع داستانی خوب این فیلم نیز نباید ساده بگذریم.

Total Film: 60

این فیلم هر چند جسورانه، اما پر از ایراد است. برخی از لحظات فیلم عالی هستند، اما داستان به اندازه کافی مایه ندارد تا اثری کلاسیک را به ما ارائه کند.

ReelViews: 50

فیلم Assassin’s Creed، کند، آشفته و به شدت اعصاب خرد کن است و بار دیگر نشان می‌دهد که ساختن یک فیلم خوب از روی یک بازی کامپیوتری معروف، کار بسیار سختی است.

Boston Globe: 50

با وجود اقتباس از یک بازی ویدیویی، این فیلم فاقد هر گونه عاملی است که این بازی‌ها را موفق کرده است. فیلم Assassin’s Creed، تصنعی، فاقد هیجان و به شدت کند است و پایان آن به گونه‌ای است که به مخاطب القا می‌کند، قسمت دیگری هم وجود دارد. اما با توجه به این «شاهکار»، نباید منتظر فیلم دیگری از این فرانچایز باشید.

The Seattle Times: 50

هر چند که نماهای فیلم به شدت جذاب هستند، اما عدم وجود کشش در داستان فیلم، باعث می‌شود تا تماشاچی تنها آرزو کند که هر چه زودتر این فیلم تمام شود تا از سالن سینما بیرون برود.

Consequence of Sound: 50

تنها نکته مثبت این فیلم گیج کننده و پر فیس و افاده و پوچ، همان نکته‌ای است که باعث موفقیت بازی‌های Assassin’s Creed شده بود و آن، سکانس‌های اکشن است.

Washington Post: 50

در مجموع، این فیلم بیشتر از این که مسخره باشد، سرگرم کننده است.

Screen International: 50

هر چند فیلم Assassin’s Creed سرشار از خشونت است، اما کرزل و کمپوزیسیون وسیع سبک کارگردانی او، به همراه تدوین مؤثر و سریع کریستوفر تلفسن، به این فیلم، جلوه یک رمان گرافیکی پیچیده را داده‌اند.

The Film Stage: 50

فیلم Assassin’s Creed، فرم روایی پیچیده و شلوغ و بیش از حد جدی دارد که برای تماشاچی معمولی، بیش از حد سریع است و نمی‌تواند او را راضی کند.

The A.V. Club: 42

این فیلم حداقل تا نیمه به شکل گیج کننده‌ای جالب است، اما در نیمه پایانی به شدت خسته کننده و یکنواخت می‌شود.

The Playlist: 42

در واقع این فیلم مشابه یک پوستر تبلیغاتی برای یک محصول گران قیمت جدی هالیوودی است که از ظرفیت خود استفاده نکرده و در نهایت، می‌تواند به عنوان پیش درآمدی برای یک فرانچایز احتمالی محسوب شود.

The Telegraph: 40

فیلم Assassin’s Creed هر چند که یک سر و گردن از آش شله قلمکاری به نام X-Men Apocalypse، دیگر فیلم مایکل فاسبندر در سال 2016، بهتر است، اما به هیچ عنوان، به این بازیگر باهوش اجازه نمی‌‌دهد تا توانایی‌های بازیگری خود را به نمایش بگذارد.

Variety: 40

در فیلم Assassin’s Creed، مایکل فاسبندر به مثابه برگ برنده سازندگان فیلم می‌ماند. در واقع حضور او باعث می‌شود تا بتوانید این اثر نیمه منسجم بازی گونه دو ساعته را که بیهوده سعی می‌کند یک اثر هنری باشد، تحمل کنید.

The Globe and Mail: 38

تا کنون ندیده‌ایم که چنین ستاره‌هایی در عالم بازیگری، این چنین جلوی دوربین به هدر رفته باشند.

RogerEbert.com: 38

بر خلاف بازی‌های Assassin’s Creed، با اثری سرگرم‌کننده و پر هرج و مرج مواجه نیستیم. در عوض، شاهد فیلمی مسخره و مبالغه آمیز هستیم.

Movie Nation: 38

فارغ از داستان پردازی، فیلم‌برداری، کارگردانی و هنرهای مایکل فاسبندر، فیلم Assassin’s Creed نمی‌تواند از کلیشه رایج فیلم‌های هالیوودی ساخته شده بر اساس بازی‌های ویدیویی فرار کند؛ فیلمی پر از سکانس‌های اکشن، اما به شدت خسته کننده و احمقانه.

We Got This Covered: 30

هر کدام از طرفداران که انتظار داشتند، فیلم Assassin’s Creed می‌تواند طلسم ساخت فیلم‌های بد بر اساس بازی‌های ویدیویی را از بین ببرد، با دیدن این فیلم شلوغ غیر قابل درک، ناامید خواهد شد.

Arizona Republic: 30

به عنوان فیلم دیگری در لیست بلند بالای آثاری که از روی بازی‌های ویدیویی خوب ساخته شده و تبدیل به فیلمی بسیار بد می‌شوند، فیلم Assassin’s Creed، به شکل فوق‌العاده طغیان آمیزی، احمقانه است. بازی خوب و جدی ستارگان این فیلم، تنها منجر شده تا داستان به شدت احمقانه و گنگ آن بیشتر به چشم بیاید و حماقت پشت این فیلم نمایان‌تر شود.

The New York Times: 30

برای یک فیلم اکشن، بازیگران زمان بسیار زیادی را صرف ایستادن و سرگردانی می‌کنند. تنها حدس من این است که کارگردان از آن‌ها خواسته اینگونه بازی کنند.

New York Daily News: 30

بازیگری را می‌توان نقطه منفی این فیلم دانست. فاسبندر در فیلمی که به کمی طنز نیاز داشته، بسیار جدی بازی کرده است و لهجه ماریون کوتیار، دکتری در موسسه abstergo، کمی عجیب و دستپاچه به نظر می‌رسد و باور نمی‌کنید، این همان بازیگری است که تا کنون هر نقشی را تبدیل به یک شاهکار کرده است. جرمی آیرونز نیز به نظر می‌رسد که تنها سعی کرده حقوق خود را بگیرد و به خانه برود.

The Hollywood Reporter: 30

فیلم Assassin’s Creed، با جدیت عجیبی، سعی کرده تا جدی و خشک باشد و عاری از طنزی است که این روزها در فیلم‌های بزرگ و بلاک باستر هالیوودی شاهد هستیم. این فیلم پوچ بیش از حد پیچیده بیش از حد طولانی، می‌توانست با کمی طنز، قابل تحمل‌تر باشد.

Village Voice: 30

در واقع فیلم Assassin’s Creed در واقع همان میان پرده‌هایی است که در بازی از دیدن آن‌ها طفره می‌رفتید و آن‌ها را اسکیپ می‌کردید.

The Wrap: 30

داستان این فیلم ترکیبی بسیار بد از لحظاتی مسخره است که از شدت بد بودن شما را به خنده وا می‌دارد و داستانی که بیش از حد پیچیده است.

Time: 30

فیلم Assassin’s Creed، فیلمی خسته‌کننده، عاری از هیجان و احمقانه است.

Entertainment Weekly: 25

این فیلم از مایکل فاسبندر، یک عروسک شعبده بازی ساخته و او را زندانی کرده است.

Chicago Tribune: 25

این یک فیلم اکشن معمولی، با تدوینی ضعیف و موسیقی به شدت بد است که از روی یک بازی ویدیویی ساخته شده است. نمونه مشابه آن را پیشتر هم دیده بودیم.

New York Post: 25

شاید این فیلم برای طرفداران بازی‌های Assassin’s Creed جذاب باشد، اما تماشاچیان عادی، پس از دیدن این فیلم مصمم می‌شوند که دیگر هیچ وقت به تماشای فیلمی که بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده، نروند.

Austin Chronicle: 20

فیلم Assassin’s Creed، فیلمی آزاردهنده و عاری از حیات است که باعث گیجی طرفداران بازی و آشفتگی و حیرت آن‌هایی می‌شود که با بازی آشنایی ندارند.

The Guardian: 20

دیدن فیلمی این چنین بدون انگیزه و هدف، بسیار نادر است. تنها دلیل ساخته شدن این فیلم، به دست آوردن پول گیمرهایی است که با امید بسیار، به پای آن خواهند نشست. توصیه ما این است که به جای دیدن این فیلم، دوباره سراغ بازی‌های Assassin’s Creed بروید.

Slant Magazine: 12

این فیلم در واقع ترکیبی است از سکانس‌های اکشن که در مواقعی تقلبی به نظر می‌رسند و داستانی چندپاره و غیر منسجم که بیش از حد سعی می‌کند خود را توضیح دهد.

Slate: 10

این فیلم باعث می‌شود تا من به سراغ بازی‌های Assassin’s Creed بروم، البته نه به خاطر علاقه‌ای که به فیلم پیدا کردم. من حاضرم تمام بازی‌های Assassin’s Creed را بارها تمام کنم، اما بار دیگر چشمم به چنین فیلم آشغالی نیفتد.


همانطور که خواندید، انتقادات از این فیلم بسیار زیاد بوده است.آیا Assassin’s Creed می‌تواند نظر تماشاچی معمولی و گیمرها را جلب کند؟ با هم نگاهی به تعدادی از نظرات افرادی که به تماشای فیلم نشسته‌اند، می‌اندازیم.

«این بهترین فیلم دنیا نیست اما فیلم بسیار خوبی است و بهترین فیلمی است که بر اساس یک بازی ویدیویی ساخته شده، اما نمی‌توان آن را رقیب دیگر فیلم‌های خوب سال محسوب کرد.»

«اگر اساسینز کرید را بازی کرده و دوست داشته‌ اید، تماشای این فیلم برای شما لذت بخش خواهد بود. سکانس‌ های اکشن و جلوه‌ های ویژه خوب، به شما حس تماشای یک اثر از فرانچایز Assassin’s Creed را القا می‌کند. به نظر من، این بهترین فیلمی است که بر اساس یک بازی ویدیویی ساخته شده است.»

«من هم طرفدار بازی هستم و هر طرفدار فیلم. فیلم Assassin’s Creed از آن دسته فیلم‌ هایی است که نباید به نقدهای منتقدان، درباره آن اعتماد کنید. آن‌ها همواره دنبال یک اثر بیش از حد هنری، مانند فیلم The Witch هستند. چرا نمی‌توانید از یک فیلم لذت ببرید؟ آیا این فیلم می‌تواند برنده جایزه اسکار شود؟ خیر. اما این فیلم با وجود تغییراتی که اعمال کرده، ادای دینی به بازی است.

اگر از بازی Assassin’s Creed لذت می‌برید، پس قطعا از این فیلم نیز لذت خواهید برد و منتظر قسمت دوم خواهید بود.»

«تماشای این برای هر طرفدار بازی‌های ویدیویی از واجبات است. این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند، متفاوت است. شخصا این فیلم را بارها تماشا خواهم کرد.»

«این فیلم به شدت ناامید کننده است. من از طرفداران پر و پا قرص سری Assassin’s Creed هستم و تمام قسمت‌های آن را بازی کرده‌ام، تمام کتاب‌های آن را خوانده‌ام و حتی یک خالکوبی Assassin’s Creed دارم. این فیلم برای نوجوانان است و به همین دلیل، درجه سنی PG 13 (افراد زیر 13 سال به همراه یک فرد بالغ به تماشای این فیلم بنشینند) دارد. سری Assassin’s Creed، خشن و خونین است و در این فیلم هیچ خونی مشاهده نمی‌کنید. بازی درباره مخفی کاری است و در این فیلم به ندرت شاهد مخفی کاری هستید. فیلم به جای این که درباره حشاشین باشد، درباره abstergo بود. بازی خوب مایکل فاسبندر نیز باعث شد تا بیشتر از تماشای این فیلم ناامید شوم.»

«اگر فکر می‌کنید که اقتباس از بازی‌های ویدیویی می‌تواند خوب باشد پس حتما باید به دلایل بد بودن آن‌ها نزد منتقدین نگاهی بیندازید. فیلم Assassin’s Creed نیز از این قاعده مستثنی نیست و به لیست فیلم‌های شکست خورده بر اساس بازی‌های ویدیویی تعلق دارد. چرا مردم نمی‌توانند بازی‌ های ویدیویی را به حال خود بگذارند و از روی آن‌ها فیلم درست نکنند؟»

«این فیلم بد نیست، افتضاح است! داستانی در کار نیست، کاراکترها به حال خود رها شده‌اند و به دلایل نامعلومی، کارگردان تصمیم گرفته تا چند کلیپ بسازد و آن‌ها را با مقدار بیش از حد CGI به هم بچسباند و بیشتر اوقات، اصلا مشخص نیست که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.»

«آیا ساختن یک فیلم بر اساس بازی‌های ویدیویی این قدر سخت است؟ من یکی از طرفداران پر و پا قرص این بازی هستم و از دیدن این فیلم به شدت سرخورده شدم. این فیلم، یک ناامیدی بزرگ است. من جدا امیدوار بودم که این فیلم بتواند خوب باشد، اما اینگونه نیست. آن‌ها بازیگر بزرگی مثل مایکل فاسبندر استخدام کردند و او را در یک داستان آشفته و خسته کننده قرار داده‌اند.»

همانطور که می‌بینید، نظرات تماشاچیان درباره این فیلم متناقض است، البته این فیلم از کاربران سایت Metacritic، نمره 7.1 را کسب کرده که نمره خوبی است. به نظر شما آیا این فیلم توانسته طلسم ساخت فیلم‌های بد از روی بازی‌های ویدیویی را بشکند؟

تعداد ۰ نظر برای این مطلب درج شده

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی